Mercedes ukázal koncept EQ: Silný elektromobil s dojezdem 500 km

Jako další koncepční vůz se na autosalonu v Paříži představil elektromobil Mercedes, který spadá do „Generace EQ“. Co všechno o této novince německá automobilka prozradila?

Mercedes na představení svého zbrusu nového elektrického modelu lákal už několik dní před startem pařížského autosalonu, o voze jsme však měli jen velmi málo informací. Nyní, po oficiální tiskové konferenci, můžeme konečně bilancovat.

Elektromobily | Tuning | Mercedes-Benz | Autosalony | Paříž 2016

Mercedes-Benz láká na EV koncept pro Paříž

Nový vůz je konceptem sportovního SUV s ryze elektrickým pohonem, který má baterie uložené v podvozku. Pohání jej dva elektromotory s výkonem, který v maximálních hodnotách může dosáhnout až na 300 kW. Točivý moment dosahuje až 700 Nm a z 0-100 km/h zrychlí tento vůz za méně než pět sekund. Mercedes uvádí dojezd až 500 kilometrů a slibuje bezpečnost, funkčnost a maximální pohodlí.

Projekt „Generace EQ“ má nastínit vzhled a schopnosti budoucích vozů Mercedes. Zkratka EQ symbolizuje elektrickou inteligenci a shoduje se také s největšími hodnotami automobilky, kterými jsou emoce a inteligence.

„V budoucnu chce Mercedes nabídnout propojené, autonomní, sdílené a elektrické vozy. Generace EQ je logickým sloučením všech těchto pilířů,“ uvedl Dieter Zetsche, předseda představenstva Daimler AG a šéf Mercedesu. „Automobily s nulovými emisemi jsou budoucností, značka EQ však dalece přesahuje běžné elektromobily. Jedná se o komplexní elektrický ekosystém služeb, technologií a inovací,“ dodal.

Mercedes-Benz | Premiéry | Luxusní auta | Paříž 2016

Mercedes-Benz E All Terrain: Terénní kombi s hvězdou ve znaku  

Interiér automobilu se vyznačuje moderním vzhledem a zcela přepracovaným uživatelským rozhraním. Žádná tlačítka ani knoflíky zde nehledejte. S výjimkou elektricky nastavitelných sedaček je vše ovládáno pouze dotykem. S důležitými informacemi může řidič pracovat na 24“ dotykovém displeji (53 x 11 cm).

EQ je zároveň dalším krokem kupředu v oblasti autonomního řízení. Model nabídne nejnovější asistenční systémy z dílny Mercedesu, které budou spolupracovat s mapami společnosti HERE. Podle nich pak vůz může pracovat se svou polohou, odhadne velikost silnice a automaticky upraví dynamiku a rychlost jízdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2008
Stav: 183 700 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2005
Stav: 113 640 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 148 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek