Mercedes SLS Gullwing: elektromobil potvrzen

Mercedes potvrdil, že připravuje elektrickou verzi SLS. Zároveň mu unikl oficiální prospekt, o který vás pochopitelně nemůžeme ochudit.

Je to oficiální a my potvrzujeme naše prvotní informace zveřejněné minulý týden - reinkarnace někdejšího Gullwingu z padesátých let dostane kolem roku 2015 plně elektrické provedení.

Vůz bude disponovat čtveřicí elektromotorů v každém kole, jež budou dohromady produkovat 526 koní (392 kW) a 880 Nm. Díky tomu by elektromobil SLS měl hravě pokořit rychlost 300 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlit pod 4 s. O adekvátní přísun energie se postarají klimatizované akumulátory li-ion s 324 články a celkovým napětím baterie 400V, jež vozu zabezpečí akční radius alespoň 150 km.

Konstrukce a umístění elektromotorů přinesou nejen charakter konvenčního pohonu všech kol, ale také možnost účinné rekuperace brzdné energie. Kvůli omezení neodpružených hmot však motory nakonec nebudou umístěny přímo v kolech, jak se původně uvažovalo. Pozitivním zjištěním je rovněž skutečnost, že tento superelektromobil je již od začátku vyvíjen s ohledem na použití dvou alternativních druhů pohonu, což zajistí bez zásadních modifikací skeletu precizní fuknkčnost obou soustav a nízké a vyvážené umístění těžiště robustních akumulátorů, jež budou usazeny ve středovém tunelu a za sedadly.

Uspořádání nové, a svým způsobem převratné elektrické koncepce, je dobře patrné z přiloženého schématu. Ačkoli to mnohé překvapí, ještě před sto lety elektřina spolu s párou hrdinně konkurovaly spalovacímu motoru jak v provozu, tak v pokusech o rychlostní rekordy, teprve později jednotky s vnitřním spalovánímn prokázaly svoji životaschopnost. S rozvojem moderních technologií však stojíme na prahu doby, kdy se elektřina dostává v otázce individuální dopravy opět do hry, a to nejen mezi městskými vozítky...

Klepněte pro větší obrázek
Průřez rozmístěním pohonné jednotky elektrického provedení Mercedesu-Benz SLS AMG

Zároveň na internet uniklo první, předběžné vydání příručky určené pro americké prodejce vozů Mercedes--enz SLS AMG, pochopitelně s konvenčním spalovacím motorem, jež na trh nastoupí v modelovém roce 2011, tedy fakticky již příští rok.

Pro úplnost připomínáme, že vidlicový osmiválec s objemem 6,3 umístěný v přídi bude dávat 563 koní a 650 Nm a vozu umožní dosáhnout rychlosti elektronicky omezené na 315 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,8 s. Sedmistupňová převodovka bude využívat oblíbené dvouspojkové konstrukce a umístěna bude v jednom celku se zadní rozvodovkou, tedy podle receptu transaxle. Tento zajímavý dokument, jenž nám takřka v dokonalé podobě nabízí obrázek o sériovém provedení novinky od AMG, nese kompletní seznam standardní i příplatkové výbavy včetně cen v dolarech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do základní výbavy tohoto jedinečného modelu budou patřit například bi-xenonové reflektory, couvací kamera či přední světla pro denní svícení (LED). Samozřejmostí budou též parkovací asistent vpředu i vzadu, bezklíčkové startování, stmívací zrcátka (vnitřní i vnější), duální klimatizace, navigační systém s pevným diskem 40GB, hlasové ovládání nebo changer na 6 CD nebo DVD a kompatibilita s iPodem a komprimovanými hudebními formáty.

Na výběr bude z devíti laků karosérie včetně imitace hliníkového povrchu a čtyř barev koženého čalounění a další řady příplatkových kombinací (včetně tkané přírodní kůže). V základním provedení dostane Mercedes SLS střechu a sloupky čalouněné Alcantrou, palubní desku i sedadla čalouněné kůží, středovou konzoli obloženou hliníkem a volant obtažený černou kůží Nappa. Na výběr bude bez příplatu z trojice litých ráfků s průměrem 19 palců vpředu a 20 palců vzadu, jež budou obouvat pneumatiky s rozměrem 265/35 R19, resp. 295/30 R20. Naopak připlatit bude možno za audiosoustavu Bang and Olufsen se dvěma subwoofery a celkovým výkonem 1 000 W, zpětná zrcátka s kryty z uhlíkových kompozitů nebo sportovní odpružení, přičemž AMG zvláště upozorňuje na jeho extrémní tvrdost, jež by nemusela vyhovovat každému.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Americký katalog Mercedesu SLS AMG
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků