Mercedes SLS E-Cell: elektromobil na obzoru

Krátce po premiéře znovuzrozeného Gullwingu značka Mercedes blíže představila jeho elektrické provedení. Co nabídne? (+ video)

O modelu SLS AMG jsme psali vzhledem k jeho významu několikrát, například na tomto místě a ani jeho chystané elektrické provedení pro nás již dříve nebylo neznámou. Jak se zdá, s jeho elektrifikovanou verzí to Mercedes-Benz myslí opravdu vážně, navíc nyní dokončil první funkční prototyp. Budeme se s ním moci setkávat na nadcházejících autosalonech, kde se o pozornost publika bude ucházet i svým výrazným, jasně žlutým lakováním v odstínu „AMG Lumilectric Mango”.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz s označením SLS E-Cell je poháněn čtveřicí elektromotorů, dvěma na každé nápravě, což znamená pohon všech kol vedený skrze redukční převody. Každý z těchto motorů se roztočí až na 12 000 ot./min. a v úhrnu nabízejí kombinovaný výkon 526 koní (385 kW) a celkový točivý moment 880 Nm. Tyto hodnoty vozu zajistí akceleraci z klidu na 96 km/h za méně než 4 s. Zástavba motorů do přídi vozu si vyžádala konstrukci nové přední nápravy s víceprvkovými závěsy a pružicími jednotkami typu pushrod.

Akumulátory Li-Pol jsou rozděleny do dvou samostatných segmentů, jeden se nachází pod středovým tunelem a druhý je nad zadní nápravou za prostorem pro posádku, přičemž budou s to dodat kombinovaný výkon 643 koní (480 kW). Dva oddělené chladicí okruhy zajišťují optimální tepelnou hladinu pro práci baterií a příslušné řídicí elektroniky. Automobilka (zřejmě raději) nic neřekla o kapacitě akumulátorů a způsobu jejich dobíjení, to je bohužel typická bolístka soućasných elektromobilů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Na první pohled se toho na voze Mercedes-Benz SLS E-Cell mnoho nezměnilo, přední nárazník však byl modifikován a ve spolupráci se zadním difuzorem má tomuto stroji zabezpečit stejný přítlak jako v případě standardního provedení opatřeného zážehovým osmiválcem s objemem 6,3 l. Vyobrazený vůz je údajně plně provozuschopným prototypem a při pohledu do interiéru zaznamenáme zejména rozměrný dotykový displej vestavěný ve středové konzoli.

Sériová výroba Mercedesu SLS E-Cell se má rozběhnout v roce 2013, kdy by se též měl dostat do prodejů. Uvidíme, jak tomu bude ve skutečnosti, tři roky jsou dlouhá doba...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků