Mercedes SLS AMG od Brabusu: laděný racek

Pokud se vám standardní „racek” alias Mercedes-Benz SLS AMG zdá být jako příliš krotký, Brabus pro vás má řešení.

Ladičská společnost Brabus patří k nejrenomovanějším úpravcům automobilů ze Stuttgartu a nyní představila modifikované provedení „Gullwingu“, tedy nové interpretace vzoru z padesátých let. Novinka se vyznačuje stylistickými doplňky a drobnými vylepšeními mechanických skupin.

Na první pohled si všimneme sady spoilerů vyrobené vesměs z uhlíkových kompozitů dodávané v různých odstínech lakování, ale též v čistě „přírodní“ úpravě. V této sadě najdeme nový přední spoiler, údajně zvyšující přítlak na přední nápravě, nové kryty ventilačních otvorů na kapotě a předních blatnících, decentní odtahové hrany na víku zavazadlového prostoru a modifikovaný zadní nárazník s výřezy pro čtveřici koncovek výfuků přepracované výfukové soustavy.

Aby si aerodynamické prvky nepřipadaly osamělé, došlo i na nová kola, a to vskutku pořádná. Na přední nápravě se nachází ráfky s průměrem 20 palců a pneumatikami 275/30 ZR20 a na nápravě zadní pak ráfky ještě o palec větší a obutá do pneumatik 295/25 ZR21.

Společnost Brabus stále pracuje na ladění standardního osmiválce s objemem 6,3 l, který z výroby dává přes 560 koní, ale již nyní lze zakoupit výfukový trakt vyrobený z titanové slitiny, jenž váží pouhých 12 kg, což je o 40 % méně než ve standardu. Soustava obsahuje pneumaticky ovládaný obtok, jímž lze přímo z kabiny měnit akustický projev motoru.

Nově odladěné závěsy kol a tlumicí jednotky umožňují regulaci tuhosti, ale také světlé výšky, a to v rozmezí plných 40mm. Také přímo na palubě najdeme řadu novinek od nového tachometru přes specifický volant, kožené čalounění a dekorační panely z nerezové oceli až po sadu pedálů z matného kovu

Ceny doplňků neznáme, ale pokud vám toto celkem vkusné dílko padlo do oka, Brabus vám jistě rád udělá nabídku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLS AMG: Gullwing od Brabusu
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků