Mercedes SLS AMG od Brabusu: laděný racek

Pokud se vám standardní „racek” alias Mercedes-Benz SLS AMG zdá být jako příliš krotký, Brabus pro vás má řešení.

Ladičská společnost Brabus patří k nejrenomovanějším úpravcům automobilů ze Stuttgartu a nyní představila modifikované provedení „Gullwingu“, tedy nové interpretace vzoru z padesátých let. Novinka se vyznačuje stylistickými doplňky a drobnými vylepšeními mechanických skupin.

Na první pohled si všimneme sady spoilerů vyrobené vesměs z uhlíkových kompozitů dodávané v různých odstínech lakování, ale též v čistě „přírodní“ úpravě. V této sadě najdeme nový přední spoiler, údajně zvyšující přítlak na přední nápravě, nové kryty ventilačních otvorů na kapotě a předních blatnících, decentní odtahové hrany na víku zavazadlového prostoru a modifikovaný zadní nárazník s výřezy pro čtveřici koncovek výfuků přepracované výfukové soustavy.

Aby si aerodynamické prvky nepřipadaly osamělé, došlo i na nová kola, a to vskutku pořádná. Na přední nápravě se nachází ráfky s průměrem 20 palců a pneumatikami 275/30 ZR20 a na nápravě zadní pak ráfky ještě o palec větší a obutá do pneumatik 295/25 ZR21.

Společnost Brabus stále pracuje na ladění standardního osmiválce s objemem 6,3 l, který z výroby dává přes 560 koní, ale již nyní lze zakoupit výfukový trakt vyrobený z titanové slitiny, jenž váží pouhých 12 kg, což je o 40 % méně než ve standardu. Soustava obsahuje pneumaticky ovládaný obtok, jímž lze přímo z kabiny měnit akustický projev motoru.

Nově odladěné závěsy kol a tlumicí jednotky umožňují regulaci tuhosti, ale také světlé výšky, a to v rozmezí plných 40mm. Také přímo na palubě najdeme řadu novinek od nového tachometru přes specifický volant, kožené čalounění a dekorační panely z nerezové oceli až po sadu pedálů z matného kovu

Ceny doplňků neznáme, ale pokud vám toto celkem vkusné dílko padlo do oka, Brabus vám jistě rád udělá nabídku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLS AMG: Gullwing od Brabusu
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků