Mercedes SLR BlackArrow Edo s výkonem 722 koní

Legendární Mercedes – Benz SLR McLaren budí emoce i několik let po skončení výroby. Na výsluní se vrací s kabátem od Edo.

Německá ladičská společnost Edo Competition se soustředí na šlechtění zejména supersportovních automobilů a její záběr je v dané branži nevídaný. V poslední době o sobě firma Edo dala vědět nejen posíleným sedanem Mercedes C63 AMG Edo, ale také italskými plnokrevníky Ferrari California Edo a Lamborghini Murcielago LP600-4 a LP750 Edo, za připomenutí stojí také modifikace Aston Martinu DB9 do podoby DBS nebo vylepšení jednoho z unikátních vozů Ferrari FXX vyrobených v sérii pouhých tří desítek speciálů. Nyní se Edo vrací k již nevyráběnému Mercedesu SLR McLaren.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Místo mezi supersporty s trojcípou hvězdou ve znaku již dávno převzal „novodobý Gullwing“ Mercedes SLS AMG, ale u Edo Competition připravili speciální provedení Black Arrow odvozené ze staršího Mercedesu SLR McLaren. Karoserie tohoto krasavce byla pod vedením Eda Karabegovice opatřena matově černým lakováním s kontrastními červenými díly. Tato barevná kombinace se uplatnila také na jedenadvacetipalcových litých ráfcích s černým lakováním a tenkou červenou linkou kolem límců. Dále si všimneme také nové výfukové soustavy a drobností vyrobených z uhlíkových kompozitů. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér někdejšího supersportu ze Stuttgartu byl přepracován s použitím čalounění v kombinaci černé kůže a Alcantary a doplněn novými obkladovými díly z uhlíkových kompozitů na palubní desce, středové konzoli a dveřních obkladech. Prostor pro posádku se dočkal také nového zábavního systému, jenž zahrnuje ovládání navigace, kamery parkovacího systému, telefonu, televize nebo iPodu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Řádně přepracovaný vidlicový osmiválec pod kapotou dostal nový program řídicí jednotky, vylepšené přeplňování a nové součásti včetně sání s filtry, výfukových svodů a závodních katalyzátorů. Díky tomu dosahuje výkon hodnoty 722 koní (531 kW) při 7 100 ot./min. a točivý moment vrcholí 890 Nm. Výsledky jsou neméně působivé. Mercedes – Benz SLR McLaren Black Arrow podle svých konstruktérů zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,4 s, hranici 300 km/h pokoří již za 24,5 s a dosáhne rychlosti pro jistotu elektronicky omezené na hladině 345 km/h. Pro srovnání: sériová verze stávajícího Mercedesu SLS AMG dosahuje výkonu 571 koní (420 kW) a točivého momentu 650 Nm, z klidu na 100 km/h zrychlí za 3,8 s a dosáhne rychlosti 317 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků