Mercedes SLK: roadster poprvé s dieselem

Automobilka Mercedes – Benz představuje nový model SLK 250 CDI, který prolamuje povědomí o sportovních autech.

Dieselové motory byly donedávna doménou velkých a těžkých cestovních vozů, kde často zanikaly jejich nectnosti a vynikaly přednosti v podobě nízké spotřeby paliva. Doba ale tlačí na snižování spotřeby paliva a emisí CO2, takže se s motory na naftu setkáváme stále častěji nejen v minivozech, ale také v autech zaměřených primárně na potěšení z jízdy. Zatím nejnovějším přírůstkem do druhé ze zmíněných skupin se stává nový lehký roadster Mercedes – Benz SLK v provedení 250 CDI. Jde o vůbec první model v dějinách řady SLK, do něhož budete tankovat naftu. V Evropě jej bude možno objednávat již od poloviny tohoto září.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka je opatřena čtyřválcovým vznětovým motorem s přeplňováním, přímým vstřikováním a objemem 2,1 l, jenž disponuje nejvyšším výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 500 Nm. Zprvu bude kombinován výhradně se sedmistupňovou automatizovanou převodovkou 7G-Tronic Plus, na jaře příštího roku přibude šestistupňový „manuál“. S „automatem“ Mercedes – Benz SLK 250 CDI zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,7 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 243 km/h. To vše při průměrné spotřebě nafty v kombinovaném provozu ve výši jen 4,9 l/100 km.

Tip 1: Přečtěte si naše zkušenosti ze svezení s novými vozy Mercedes – Benz SLK
Tip 2: Vrcholem nabídky se stává atmosféricky plněný osmiválec Mercedes – Benz SLK 55 AMG

Ke srovnání se nabízí provedení Mercedes – Benz SLK 250 BlueEfficiency se zážehovým, přeplňovaným čtyřválcem 1,8 l s identickým výkonem i nejvyšší rychlostí, který z 0 na 100 km/h zrychlí o 0,1 s dříve, ale v průměru spotřebuje 6,2 l/100 km. Kompaktní dvoumístný roadster s pevnou skládací střechou a pohonem zadních kol zahrnuje i v nové verzi 250 CDI soustavu start/stop a možnost výběru ze tří druhů střech, z nichž ta nejlepší disponuje panoramatickým skleněným krytem s možností elektromagnetické dálkové regulace průsvitu. A cena? V Německu byla stanovena v přepočtu na nemalých 1 022 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků