Mercedes SLK 55 AMG: i nadále s atmosférou

Takže další foukané šílenství se nakonec nekoná, špičková verze roadsteru Mercedes SLK 55 AMG vyjede s atmosférickým plněním.

Zcela novou generaci zatím nejmenšího roadsteru ze Stuttgartu čeká doplnění nejvýkonnější verzí. Dvoumístný Mercedes – Benz SLK modelového roku 2011 je stylisticky jasně spřízněn s ostatními dnešními Mercedesy, ale přesto si zachovává kompaktní rozměry a snahu o dosažení přiměřených jízdních zážitků. Základní verze SLK 200 BlueEfficiency disponuje čtyřválcem s objemem 1,8 l, ale zcela nové provedení Mercedes – Benz SLK 55 AMG, připravované pro nadcházející modelový rok, bude mít válců dvakrát tolik. Veřejnosti se představí na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip 1: Na silnici jsme nové vozy Mercedes – Benz SLK poprvé vyzkoušeli na začátku července
Tip 2: Již včera jsme psali o novém klimatickém tunelu Mercedesu a na snímcích se objevil též řádně omrzlý roadster Mercedes CLK

Přes spekulace o přeplňovaném šestiválci máme již nyní jasno: nejrychlejší SLK 55 AMG dostane atmosféricky plněný vidlicový osmiválec s objemem 5,5 l. Tato jednotka s interním označením AMG M152 vychází z motoru AMG M157, který ve spolupráci s dvojitým přeplňováním v současnosti pohání nejen velký sedan Mercedes – Benz S 63 AMG, ale také menší řady E 63 AMG, CLS 63 AMG a obří kupé CL 63 AMG. V porovnání s poslední verzí výkon porostl o 62 koní na výsledných 422 koní (310 kW) a točivý moment z 510 na 540 Nm (americká verze se musí spokojit s výkonem 415 koní, točivý moment zůstává stejný).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celohliníkový vidlicový osmiválec disponuje hlavami se soustavou AMG Cylinder Management, jenž v závislosti na provozních podmínkách odpojuje čtyři z válců v rozmezí od 800 do 3 600 ot./min. pro snížení spotřeby paliva. Podle vyjádření Mercedesu je pak jejich sepnutí „okamžité a nepostřehnutelné“, po překročení hranice 3 600 ot./min. k němu údajně dojde během pouhých 30 ms. Průměrná spotřeba by i díky tomuto opatření měla v porovnání s dosavadní jednotkou V8 o výkonu 360 koní (265 kW) klesnout o citelných 3,5 l/100 km na výsledných 8,5 l/100 km. Na další podrobnosti včetně zahájení prodeje si počkejme do Frankfurtu.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků