Mercedes SLK 55 AMG: i nadále s atmosférou

Takže další foukané šílenství se nakonec nekoná, špičková verze roadsteru Mercedes SLK 55 AMG vyjede s atmosférickým plněním.

Zcela novou generaci zatím nejmenšího roadsteru ze Stuttgartu čeká doplnění nejvýkonnější verzí. Dvoumístný Mercedes – Benz SLK modelového roku 2011 je stylisticky jasně spřízněn s ostatními dnešními Mercedesy, ale přesto si zachovává kompaktní rozměry a snahu o dosažení přiměřených jízdních zážitků. Základní verze SLK 200 BlueEfficiency disponuje čtyřválcem s objemem 1,8 l, ale zcela nové provedení Mercedes – Benz SLK 55 AMG, připravované pro nadcházející modelový rok, bude mít válců dvakrát tolik. Veřejnosti se představí na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip 1: Na silnici jsme nové vozy Mercedes – Benz SLK poprvé vyzkoušeli na začátku července
Tip 2: Již včera jsme psali o novém klimatickém tunelu Mercedesu a na snímcích se objevil též řádně omrzlý roadster Mercedes CLK

Přes spekulace o přeplňovaném šestiválci máme již nyní jasno: nejrychlejší SLK 55 AMG dostane atmosféricky plněný vidlicový osmiválec s objemem 5,5 l. Tato jednotka s interním označením AMG M152 vychází z motoru AMG M157, který ve spolupráci s dvojitým přeplňováním v současnosti pohání nejen velký sedan Mercedes – Benz S 63 AMG, ale také menší řady E 63 AMG, CLS 63 AMG a obří kupé CL 63 AMG. V porovnání s poslední verzí výkon porostl o 62 koní na výsledných 422 koní (310 kW) a točivý moment z 510 na 540 Nm (americká verze se musí spokojit s výkonem 415 koní, točivý moment zůstává stejný).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celohliníkový vidlicový osmiválec disponuje hlavami se soustavou AMG Cylinder Management, jenž v závislosti na provozních podmínkách odpojuje čtyři z válců v rozmezí od 800 do 3 600 ot./min. pro snížení spotřeby paliva. Podle vyjádření Mercedesu je pak jejich sepnutí „okamžité a nepostřehnutelné“, po překročení hranice 3 600 ot./min. k němu údajně dojde během pouhých 30 ms. Průměrná spotřeba by i díky tomuto opatření měla v porovnání s dosavadní jednotkou V8 o výkonu 360 koní (265 kW) klesnout o citelných 3,5 l/100 km na výsledných 8,5 l/100 km. Na další podrobnosti včetně zahájení prodeje si počkejme do Frankfurtu.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků