Mercedes SLK 55 AMG: i nadále s atmosférou

Takže další foukané šílenství se nakonec nekoná, špičková verze roadsteru Mercedes SLK 55 AMG vyjede s atmosférickým plněním.

Zcela novou generaci zatím nejmenšího roadsteru ze Stuttgartu čeká doplnění nejvýkonnější verzí. Dvoumístný Mercedes – Benz SLK modelového roku 2011 je stylisticky jasně spřízněn s ostatními dnešními Mercedesy, ale přesto si zachovává kompaktní rozměry a snahu o dosažení přiměřených jízdních zážitků. Základní verze SLK 200 BlueEfficiency disponuje čtyřválcem s objemem 1,8 l, ale zcela nové provedení Mercedes – Benz SLK 55 AMG, připravované pro nadcházející modelový rok, bude mít válců dvakrát tolik. Veřejnosti se představí na autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tip 1: Na silnici jsme nové vozy Mercedes – Benz SLK poprvé vyzkoušeli na začátku července
Tip 2: Již včera jsme psali o novém klimatickém tunelu Mercedesu a na snímcích se objevil též řádně omrzlý roadster Mercedes CLK

Přes spekulace o přeplňovaném šestiválci máme již nyní jasno: nejrychlejší SLK 55 AMG dostane atmosféricky plněný vidlicový osmiválec s objemem 5,5 l. Tato jednotka s interním označením AMG M152 vychází z motoru AMG M157, který ve spolupráci s dvojitým přeplňováním v současnosti pohání nejen velký sedan Mercedes – Benz S 63 AMG, ale také menší řady E 63 AMG, CLS 63 AMG a obří kupé CL 63 AMG. V porovnání s poslední verzí výkon porostl o 62 koní na výsledných 422 koní (310 kW) a točivý moment z 510 na 540 Nm (americká verze se musí spokojit s výkonem 415 koní, točivý moment zůstává stejný).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Celohliníkový vidlicový osmiválec disponuje hlavami se soustavou AMG Cylinder Management, jenž v závislosti na provozních podmínkách odpojuje čtyři z válců v rozmezí od 800 do 3 600 ot./min. pro snížení spotřeby paliva. Podle vyjádření Mercedesu je pak jejich sepnutí „okamžité a nepostřehnutelné“, po překročení hranice 3 600 ot./min. k němu údajně dojde během pouhých 30 ms. Průměrná spotřeba by i díky tomuto opatření měla v porovnání s dosavadní jednotkou V8 o výkonu 360 koní (265 kW) klesnout o citelných 3,5 l/100 km na výsledných 8,5 l/100 km. Na další podrobnosti včetně zahájení prodeje si počkejme do Frankfurtu.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 296 000 Kč
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2008
Stav: 183 700 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků