Mercedes-Benz konečně oficiálně odhalil novou generaci svého lehkého roadsteru SLK. Po vzhledu si tak můžeme být jisti i technikou.
Během posledních měsíců jsme zaznamenali řadu kusých informací a špionážních či uniknuvších materiálů týkajících se Mercedesu SLK pro rok 2011. Naposledy jsme vám přinesli nákresy uniklé z evropského patentového úřadu, ještě předtím jsme si ale mohli vůz prohlédnout ve zcela produkční podobě na sáhodlouhém oficiálním videu Mercedesu, i to automobilce uniklo.
Ani v jenom případě jsme si ale nemohli být jisti ničím jiným než vzhledem. Nyní všechna tabu padla a stuttgartští představili svoji novinku v plné její parádě. Ačkoli se předpokládalo, že by se Mercedes SLK mohl prvně objevit již na autosalonu v Detroitu, nestalo se tak, nicméně již během jeho průběhu byla uvolněna sada snímků a důležitých informací k tomuto modelu. Oficiální premiéry se pak nový Mercedes-Benz SLK dočká na březnovém autosalonu v Ženevě.
Podle výrobce bude nové SLK zhruba o čtvrtinu hospodárnější než jeho předchůdce a nabídne trojici zážehových pohonných jednotek, z nichž všechny mají těžit z předností přímého vstřikování a řízeného zhášení start/stop. Již základní model SLK 200 BlueEfficiency nabídne z objemu 1,8 l a čtyřválcové konfigurace výkon 184 koní (135 kW), což v kombinaci se sedmistupňovou automatizovanou převodovkou 7G-Tronic Plus zajistí tomuto roadsteru průměrnou spotřebu 6,1 l/100 km. Verze SLK 200 přitom zrychlí z klidu na 100 km/h za 7 s a dosáhne rychlosti 237 km/h.
Náročnější zákazníky osloví varianta SLK 250 BlueEfficiency osazená totožným motorem, naladěným ale na výkon 204 koní (150 kW), který postačí k akceleraci na 100 km/h za 6,6 s a dosažení rychlosti 243 km/h, to vše při průměrné spotřebě v kombinovaném cyklu vyšší o pouhých 0,1 l/100 km. Na vrcholu nabídky stane prozatím verze SLK 350 BlueEfficiency vybavená novým vidlicovým šestiválcem s objemem 3,5 l (alespoň v tomto případě někdejší kódování platí…) a výkonem 306 koní (225 kW). Nejvyšší rychlost činí v tomto případě 250 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,6 s. Možná právě toto provedení je pro vás tím pravým ořechovým, ale připravte se na průměrnou spotřebu „plných“ 7,1 l/100 km...
Později se jistě dočkáme i ostré verze AMG, zatím ale není jasné, s jakým motorem. Dlouho se spekulovalo o osmiválci s objemem 6,3 litru, později o přeplňovaném šestiválci s přibližně polovičním objemem a nejnověji se hovoří opět o osmiválci 5,5. Ne však o tom, který poháněl dosavadní „áemgéčko”, pod kapotou SLK by se měl objevit „turb zbavený” motor známý třeba ze současného S63 AMG. Chápeme, pokud jste se v této změti spekulací trochu ztratili, počkejme si zkrátka na oficiální informace.
Nejlevnější verze nové řady SLK budou dodávány s konvenčním pérováním vinutými pružinami, v nabídce se však objeví také sportovní pružení s tužšími pery a tlumiči soustavy Dynamic Handling Package s plynule proměnnou charakteristikou v kombinaci s vylepšenými brzdami a řízením. V nabídce se můžeme těšit také na řadu inovativních elektronických systémů včetně léty cizelované přípravy na nehodu PreSafe. Pevná střecha může být prosklená a ke komfortu svezení i ve zhoršených podmínkách přispěje třeba speciální vytápění.
Mercedes-Benz SLK modelového roku 2012 bude v Evropě možno objednávat od 17. ledna a základní cena typu SLK 200 byla stanovena na 943 000 Kč po zdanění. Výkonnější varianty mají stát v přepočtu z Eur 1 079 000, resp. 1 275 000 Kč. Pro spuštění prodejů bude určena speciální série Edition 1 opatřená panoramatickou střechou, pérováním Dynamic Handling Package, optickou sadou AMG, dvoubarevným čalouněním interiéru kůží Nappa s kontrastním stehováním, vytápěním Airscraft a dalšími doplňky. Cena této sady se má pohybovat okolo 207 000 Kč.
Mercedes SLK 2011 v celé své kráse