Mercedes SL 63 AMG: internetová premiéra ještě před Ženevou

Mercedes odhalil všechny podstatné informace a fakta týkající se vrcholu řady SL, tedy provedení 63 AMG. Vůz dostal pod kapotou dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 litru. Maximální výkon činí 537 k (5500 ot./min) a točivý moment vrcholí hodnotou 800 Nm (2000 – 4500 ot./min). Zrychlení z nuly na stovku zvládne ostrý roadster za 4,2 s a maximálka je omezena klasicky na 250 km/h.

SUV | Premiéry | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz ML63 AMG: předpremiérové představení

Podobně jako u jiných modelů AMG, také k SL 63 nabízí Mercedes paket AMG Performance, díky kterému povyroste výkon na 564 k a točivý moment přibere dalších 100 Nm k dobru. Zrychlení 0 – 100 km/h je díky tomu lepší o 0,1 s a maximální rychlost je omezena na 300 km/h. Přestože je v autě systém start/stop, o spotřebě asi nemá valný význam se zmiňovat. Oficiálním ůdajům z tabulek se jen tak nepřiblíží.

Mercedes SL 63 AMG se chlubí především nižší hmotností. Oproti předchozí generaci  „zhubnul“ o 125 kg. Novinka tak váží 1840 kg. Standardem jsou devatenáctipalcová kola, připlatiti si můžete za disky o palec větší. Nechybí ani pořádné brzdy (vpředu kotouče o průměru 15,3“, vzadu 14,2“). Premiéra se uskuteční na autosalonu v Ženevě. Prodej na evropských trzích (včetně toho českého) by měl podle předběžných zpráv začít několik týdnů poté.

Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 84 738 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Třídy M 2.987
Rok výroby: 2010
Stav: 152 626 km
Cena: 470 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků