Mercedes se více zaměří na interiéry svých aut

Pokud se podíváme na palubní desky a kontrolní a ovládací prvky současných vozů luxusní třídy, v Evropě hlavně Mercedesů a BMW, nelze si nevšimnout smutné skutečnosti: ani aplikace moderních a kvlaitních materiálů nezamezí tomu, aby některé skupiny a ovladače vypadaly jako prvky u vozů nižších tříd.

Takřka bez povšimnutí jejich povaha sklouzla k čisté funkčnosti (v některých případech navíc diskutabilní) a ani zdaleka luxusní vozy neodlišuje od těch levných tak, jak tomu bylo dříve. Koncern Daimler AG poto nyní oznámil, že pojetí a zpracování interiéru svých vozů Mercedes-Benz nyní bude věnovat zvláštní ozornost. Svůj projekt pojmenoval velkoryse „centrum dokonalosti“ a bude do něj patřit založení specializovaného pracoviště v Číně.

Šéfdesignér Daimleru Gorden Wagener vysvětlil, že půjde o „hlubokou změnu“, která bude vycházet z aktuálních požadavků módy a pojetí luxusu. Do sféry zájmu nového vývojového střediska se dostanou například grafika palubního počítače a celého menu, celkové logika ovládání, ale také sedadla, čalounění stropu nebo přístrojový štít. Pro inspiraci budou noví vývojáři hledět především do světa módy. Bude však zřejmě dosti obtížné provést „palubní revoluci“ ve světle léty prověřených a vyvíjených postupů...

Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků