Mercedes S63 AMG 2011: konečně detailněji

Další příležitost pro milovníky poměrně drahých „medvědů“. Máme tu detailní představení inovovaného S63 AMG. (+video)

Příznivci značky Mercedes-Benz zažívají v posledních týdnech a měsících doslova žně. Novinek s třícípou hvězdou na přídi je nespočet a když už náhodou „mlčí” samotná automobilka, objeví se na scéně maskované prototypy budoucích modelů.

Dnešní novinka ale není až tak žhavá. Že Mercedes S63 AMG dostane pro modelový rok 2011 i přes stejné označení nový motor bylo jasné již v březnu, teprve nyní jsme se ale dočkali úplného představení vzhledu vozu i jeh oklíčových technických parametrů.

Další novinka se tak detailně pŕedstavuje jen týden po podobné „premiéře” řady velkých kupé CL63/CL65, kterou jsme vám představili na tomto místě včetně všech jejích elektronických „vychytávek“. Model S63 AMG je z podobného soudku, i jemu bude pro modelový rok 2011 vlastní ručně stavěným vidlicový osmiválec s objemem 5,5 l. Ano, jde tedy prakticky o stejnou jednotku, jakou disponuje výše zmíněné kupé CL63.

Pod kapotou velkého sedanu dává tento motor s přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním dvojicí turbodmychadel výkon 544 koní (398 kW) při 5 500 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 800 Nm v rozmezí od 2 000 do 5 500 ot./min.  A také v tomto případě si bude možno připlatit za paket AMG Performance, který tyto cifry navýší na 571 koní (418 kW) a 900 Nm. Točivý moment se přenáší na kola zadní nápravy skrze sedmistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift MCT.

Díky této pohonné soustavě sedan S63 AMG zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,5 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h, v případě sady AMG Performance je tato hodnota v duchu tradice zvýšena až na hranici 300 km/h, přičemž zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne o 0,1 s dříve než bez ní. Porovnání s dosavadním, atmosféricky plněným osmiválcem s objemem 6,2 l je pochopitelně pro výběhovou jednotku zdrcující. Novinka jej ve standardním odladění překonává o 17 koní a 170 Nm a s paketem AMG Performance dokonce o 46 koní a 270 Nm, přičemž průměrná spotřeba paliva klesla o 3,9 l/100 km na výsledných 10,5 l/100 km. Emise CO2 mají být o 30% nižší (244 g/km) než dosud. 

Na první pohled se modernizovaný model S63 AMG 2011 vyznačuje nápisy V8 Biturbo na předních blatnících a novými devatenáctipalcovými ráfky nazouvajícími pneumatiky 255/40 vpředu a 275/40 vzadu. Uvnitř si všimneme modifikovaného přístrojového štítu s monitorem, jemuž dominuje zářící nápis AMG V8 Biturbo, zatímco standardní kožené čalounění Passion je zvýrazněno zdůrazněným stehováním. Mercedes-Benz S63 AMG bude dodáván s normálním i prodlouženým rozvorem náprav.

V Německu se mají tyto vozy prodávat za 143 752, resp. 151 368 eur, příplatek za paket AMG Performance činí přijatelných 9 401 eur a dodávky mají být zahájeny v září.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S63 AMG pro rok 2011
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků