Mercedes S63 AMG 2011: konečně detailněji

Další příležitost pro milovníky poměrně drahých „medvědů“. Máme tu detailní představení inovovaného S63 AMG. (+video)

Příznivci značky Mercedes-Benz zažívají v posledních týdnech a měsících doslova žně. Novinek s třícípou hvězdou na přídi je nespočet a když už náhodou „mlčí” samotná automobilka, objeví se na scéně maskované prototypy budoucích modelů.

Dnešní novinka ale není až tak žhavá. Že Mercedes S63 AMG dostane pro modelový rok 2011 i přes stejné označení nový motor bylo jasné již v březnu, teprve nyní jsme se ale dočkali úplného představení vzhledu vozu i jeh oklíčových technických parametrů.

Další novinka se tak detailně pŕedstavuje jen týden po podobné „premiéře” řady velkých kupé CL63/CL65, kterou jsme vám představili na tomto místě včetně všech jejích elektronických „vychytávek“. Model S63 AMG je z podobného soudku, i jemu bude pro modelový rok 2011 vlastní ručně stavěným vidlicový osmiválec s objemem 5,5 l. Ano, jde tedy prakticky o stejnou jednotku, jakou disponuje výše zmíněné kupé CL63.

Pod kapotou velkého sedanu dává tento motor s přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním dvojicí turbodmychadel výkon 544 koní (398 kW) při 5 500 ot./min. a točivý moment vrcholící hodnotou 800 Nm v rozmezí od 2 000 do 5 500 ot./min.  A také v tomto případě si bude možno připlatit za paket AMG Performance, který tyto cifry navýší na 571 koní (418 kW) a 900 Nm. Točivý moment se přenáší na kola zadní nápravy skrze sedmistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift MCT.

Díky této pohonné soustavě sedan S63 AMG zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,5 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h, v případě sady AMG Performance je tato hodnota v duchu tradice zvýšena až na hranici 300 km/h, přičemž zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne o 0,1 s dříve než bez ní. Porovnání s dosavadním, atmosféricky plněným osmiválcem s objemem 6,2 l je pochopitelně pro výběhovou jednotku zdrcující. Novinka jej ve standardním odladění překonává o 17 koní a 170 Nm a s paketem AMG Performance dokonce o 46 koní a 270 Nm, přičemž průměrná spotřeba paliva klesla o 3,9 l/100 km na výsledných 10,5 l/100 km. Emise CO2 mají být o 30% nižší (244 g/km) než dosud. 

Na první pohled se modernizovaný model S63 AMG 2011 vyznačuje nápisy V8 Biturbo na předních blatnících a novými devatenáctipalcovými ráfky nazouvajícími pneumatiky 255/40 vpředu a 275/40 vzadu. Uvnitř si všimneme modifikovaného přístrojového štítu s monitorem, jemuž dominuje zářící nápis AMG V8 Biturbo, zatímco standardní kožené čalounění Passion je zvýrazněno zdůrazněným stehováním. Mercedes-Benz S63 AMG bude dodáván s normálním i prodlouženým rozvorem náprav.

V Německu se mají tyto vozy prodávat za 143 752, resp. 151 368 eur, příplatek za paket AMG Performance činí přijatelných 9 401 eur a dodávky mají být zahájeny v září.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S63 AMG pro rok 2011
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků