Mercedes S600 Guard TopCar: pancéřování, zlato a krokodýlí kůže

Společnost TopCar představuje prototyp luxusního sedanu Mercedes-Benz S600 snoubící v sobě bezpečí pancéřovaného automobilu a prvotřídního luxusu.

Pokud si myslíte, že standardní vozy Maybach nebo Rolls-Royce zajišťují svým majitelům maximální úroveň soudobého pojetí luxusu, máte v podstatě pravdu. Pak jsou zde ale individuální stavby, jež nás čas od času přimějí všechny naše představy o „luxusním automobilu“ poněkud přehodnotit. A jedna z nich právě stojí před námi.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér tohoto prototypu je čalouněn kombinací krokodýlí kůže a kůže Nappa

Pod její přípravu se podepsala ruská odnož německého ladiče Lumma Design z Winterlingenum, jež své projekty na ruském trhu prezentuje pod značkou s všeříkajícím jménem TopCar. Skrze něj zejména tamním zákazníkům nabízí především extrémní kreace na základě luxusních modelů německých automobilek, za příklad z polední doby poslouží BMW X6 M přestavěné do podoby stroje Lumma CLR X 650 M nebo neméně zběsilý Mercedes-Benz ML63 AMG TopCar.

Zajímavosti | Video | Technika | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz S 600 Pullman Guard: král mezi obrněnci

Také základem pro nejnovější projekt TopCaru se stal Mercedes-Benz. Tentokrát ale nejde o žádné SUV, ale o poctivý cestovní sedan té nejvyšší třídy. Novinka vychází ze sériového modelu Mercedes-Benz S600 Guard, jenž se prodává v rámci speciálního programu zaměřeného na zvýšenou ochranu posádky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Luxusní prostředí a bezpečí obrněného transportéru

Pro něj přímo v konstrukčních dílnách stuttgartské automobilky vznikají pancéřované vozy vybraných řad včetně G-Class, E-Class nebo S-Class, jež bývají nejčastěji obrněny podle specifikací norem B6/B7. Předností oproti dodatečnému pancéřování u externích firem je integrace všech aktivních a pasivních bezpečnostních prvků přímo do struktury auta, čemuž odpovídají odladění pohonné jednotky a podvozku i patřičné testy jízdních vlastností a životnosti.

Video | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz S600 Guard, obrněná limuzína v testu (video)

Není třeba zdůrazňovat, že každý Mercedes-Benz ve specifikaci Guard je i několikanásobně dražší než jeho výchozí provedení. Ale zvláště v Rusku (vůz na snímcích vznikl na zakázku investora právě odtamtud) je přesto dostatek majetných lidí, pro něž peníze skutečně roli nehrají a žádají to, co by řada z nás považovala za překročení hranic možného.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ovládací prvky a další detaily jsou pozlaceny

Tento Mercedes-Benz S600 Guard TopCar se vyznačuje především zcela unikátním pojetím interiéru. Ten je totiž čalouněn kombinací pravé krokodýlí kůže a kůže Nappa, přičemž strop je potažen Alcantarou. Palubní deska a další součásti útrob karoserie jsou obloženy pravým dřevem, přičemž veškeré ovládací prvky jsou skutečně pozlaceny.

A cena? Ta je pochopitelně známa jen pánům z TopCaru a účetnímu zadavatele zakázky…
 

Mercedes Třídy E 2.148
Rok výroby: 2005
Stav: 282 251 km
Cena: 110 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 409 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek