Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

28 komentářů

Honza
10. září • 9:10

Při představě že na cestách budou z 75% tyhle vynálezy obsazené bezstarostnými pasanty, odpadnou reakce ostatních řidičů, nastane chyba v komunikaci a nebo i systému v autě jednoho zamrazí. I relativní lempl a ignorant dokáže dojet poměrně daleko bez karambolu zásluhou ohleduplnosti ostatních. Tak je to ostatně se všemi zápornými činnostmi. Viz třeba noční táboráky a konzerty uprostřed sídliště plného spících pracujících. Mohou se konat jedině díky jejich toleranci, například.

Honza
10. září • 9:13

Celosvětově razantně klesají prodeje aut a tyhle fičičmundy to mají zvrátit.

Brabus25
9. září • 23:32

Pochybuji, že za cca 6 let budou současné i budoucí technologie schopné auta řídit bezpečněji než průměrný řidič :-( Mohu o sobě říct, že jsem nadšený řidič a jezdím hodně a rád. Na druhou stranu jsou i chvíle, kdy bych se klidně nechal jen vézt (dlouhé cesty, kolony, potřeba za jízdy třeba pracovat atd.), ale nechat řídit auto jen tak samo, to bych asi moc klidný nebyl...zatím.Moje současné zkušenosti s podobnými systémy :
Mám v Audi A6 aktivní tempomat s proti kolizním brzděním, automatické svícení, hlídání mrtvých úhlů atp.
Aktivní tempomat, sice dokáže auto zastavit a zase rozjet, ale trvá mu to dlouho, má dlouhé odstupy, takže člověk i celkem zdržuje ostatní a někdy se auto samo ani nerozjede. Již několikrát zbytečně a velmi razantně mi zasáhl do řízení prudkým brzděním, až to celé bylo nebezpečné jak pro mě, tak pro okolní řidiče. Nejčastěji, když před vámi odbočuje auto a vy víte, že jak k němu dojedete blíž, tak ho bezpečně objedete...ale systém začne často velmi prudce brzdit a rozhodí to celé auto a váš předem zamýšlený manévr je tím dost znesnadněný a řidiči za vámi s tím mají taky co dělat, protože nepočítají, že člověk bude, zbytečně a razantně brzdit. Jindy když se dojíždí v koloně auto, tak naopak nereaguje a klidně by nechal auto narazit. Proto jsem celý systém vypnul, je víc na škodu jak na pomoc 3-[Automatické přepínání dálkových a potkávacích světel, je sice pohodlné, ale opožděné a celkem dost oslňuje ostatní řidiče, proto je také nepoužívám. Nedělej druhému to co nechceš, aby on dělal tobě B-]Hlídání mrtvých úhlů, je sice dobrá berlička, ale také se na něj nedá plně spolehnout, proto je lepší tou hlavou otočit a podívat se :-)) svítí celkem často, i když vedle žádné auto není a tak člověk postupně otupí.Shrnuto a podtrženo : škoda peněz B-] V příštím autě, již tyto systémy nechci, pokud tedy nebudou fungovat na 100%, což jen tak nebudou.Jestli máte někdo pozitivnější zkušenosti, tak je sem napište, ale buďte upřímní :-D

Driver
8. ledna • 1:13

:-D připomínáte mi diskuzi na téma ABS. Že to je nebezpečné a bla bla bla. Audi má celkem slušné systémy ale neumíte je patrně používat. Až si přečtete návody a naučíte se to používat, tak zjistíte, že nikoho neoslňujete, auto reaguje plynule a bezpečně a potom už bez toho nebudete chtít jezdit. Kdo je ale kopyto a neumí se přizpůsobit a naučit se nové věci, ten bude nespokojen vždy. Třeba Lane Assistent je bomba, ale kdo četl návod? A jestli Light Asistent oslňuje, VYPNĚTE si v menu funkci cestovní režim.

rebel
9. září • 19:43

Už mě s tou technologií bez řidiče začínají štvát, kam se poděje radost z řízení?
PS: tady Medvěd zaspal, Google a Narpa to umí dávno...

Hoax
24. ledna • 21:00

Ako to uz nekdo spomenul... radost z jazdy je to prvych par tisic km ...ale ked je z toho uz rutina kazdodenne dochadzanie do prace a z prace... pripadne v praci rovnake trate tak to uz neni o zabave ale o zodpovednosti, strese... potom by som bol radsej keby som si mohl zapnut rano autopilota a radsej pozerat po zenskych okolo...

Petr
9. září • 22:10

nevím zda Medvěd zaspal, ale vy jste se nejspíš právě probudil

Petr
9. září • 17:29

ZKUSME TAKY POZITIVNĚ, NEPLIVEJME NA VŠECHNO. Když lidé žijou v době převratných novinek vůbec si to neuvědomují a obdivujeme to zpětně. Toto je jedna z takových novinek, ještě budete vyprávět vnoučatům.

JirkaK
9. září • 16:57

Myslím že to tady jeden z diskutujících trefil naprosto přesně - ano, tyhle systémy fungují za ideálních laboratorních podmínek.
Zajímavé by bylo vzít v úvahu i odolnost proti úmyslnému rušení nebo podobnému zásahu. Něco ve stylu, jak jdou dva kluci domů ze školy a jeden říká druhému "mám tady rušičku na GPS, až budeme v parku u tý velký křižovatky, tak ji na chvíli zapnu, bude p......" :-D

Petr
9. září • 17:27

Z Mannheimu do Pforzheimu postavili nějakou laboratorní trať?

Dotázek
9. září • 13:10

Byl ten Mercedes prázdný nebo vezl na té trase nějaké cestující? A případná osoba na sedadle, kde obvykle sedí řidič, byl(a) také pouhý cestující? Nebo to byl řidič, který pouze neřídil, ale zasáhl by do řízení, kdyby to nějaká nebezpečná situace vyžadovala?

x12345678
9. září • 15:06

Jo, Günter tam seděl s rukama a nohama v pohotovosti.

Dotázek
9. září • 17:45

Spíš by mě zajímalo, jestli v tom už na té trase jela nějaká 'paní Benzová' i se 2 syny jako před 125 lety? Tenkrát to 'auto' ovšem musela sama řídit a také opravovat, což by v současnosti u tohoto prototypu snad už nebylo zapotřebí. ;-)

E430
9. září • 13:04

Kdo bude mít odpovědnost za škody?

x12345678
9. září • 15:05

Řidič. Automatické systémy ještě dlouho budou fungovat jen za ideálních podmínek, na suchu a bez mimořádných okolností. Asistenční systémy už dnes ve zcela běžných autech dovedou nenarazit do auta vpředu, uhlídat v URČITÉM ÚHLU chodce jdoucího podélně a zčásti i napříč, umí uhlídat obsazený vedlejší pruh, umí samy jakžtakž zaparkovat, umí udržet auto v jízdním pruhu, vidí v noci, může vidět i v mlze. Něco z toho za určitých okolností lépe, než jakýkoli řidič, něco jen tak jako.
Zatím ale neexistuje systém senzorů. který umí dokonale rozeznat například zmrazky na silnici, díry, zmatené vodorovné značení, vzájemně si odporující dopravní značky, dopravní signalizaci, subjektivně ovlivněné situace (například motající se opilec, letící kámen, díru v silnici, nečistoty), a zatím žádný senzor nevidí například vychladlou mrtvolu nebo dobře oblečeného ořralu.
Takže zábava končí, odpovědnost zůstává. ...

Vana666
9. září • 12:39

... a řidiči z povolání nebudou mít co žrát :-)

yndezit
9. září • 22:32

Ale někdo musí to auto složit a hlídat, aby za jízdy neukradli náklad.

V
9. září • 12:46

"řidič, ten tvrdej chleba má" bude jednou výpravná písnička o zlatých dobách tohoto povolání

Jozef Kostelansky
9. září • 12:14

Trochu filozofická otázka, na ktorú (zatiaľ) neviem odpoveď: Mali by byť automatické systémy riadenia áut povinné, ak by sa tým zabezpečila nehodovosť a úmrtnosť na cestách blížiaca sa k nule?

><
9. září • 11:58

Za chvíli budeme žít ve světě, kde budeme jezdit na vozejkách jak američani, v ruce koblihu, injekce s inzulínem a auto nás odveze domů před televizi, kde nám automatický podavač nacpe do tlamy chipsy a 2 litry koly. Další den to samé, akorát bude jiná příchuť "junk foodu". Kam se poděla radost z jízdy? :-|

Fantomas
9. září • 17:58

Přesně. Když nic nebudeme muset a všechno "se udělá samo", tak se z nás časem stanou hloupí, nemyslící tupci.
Přesně o tom je krásný film s názvem Absurdistám. Doporučuji shlédnout.
http://www.csfd.cz/film/185578-absurdistan/...

Trpaslík
9. září • 18:29

Jasně. Takže třeba taková cesta autobusem, kde taky nemusís šáhnout na nic, tě automaticky degraduje do stavu slintajícího idiota neschopného si zapnout poklopec.Boha, to je diskuze...

Fantomas
9. září • 19:41

Evidentně nejsi schopný pochopit o čem jsem psal.

Trpaslík
10. září • 1:40

Evidentně. Obojí jsou to plechovky do kterých nastoupím a vyhodí mě o dvacet kilometrů dál, aniž bych hnul prstem. Jedno ze mě ale udělá hloupého, nemyslícího tupce, zatímco to druhé je víceméně Ok. Máte pravdu, na pochopení toho obludného rozdílu jsem příliš hloupý.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
10. září • 19:46

Já psal o dlouhodobém důsledku, ty sis to vysvětlil po svém, okamžitě. Ano, plně souhlasím s tvojí poslední větou.

Big S
9. září • 17:15

A ty jsi nesvéprávný idiot, že tu koblihu musíš pokousat a spolknout? Tady je to horší než na Novinkách, kde se slézají komanči ze všech vidlákovů a jenom na všechno plivou, protože nic jiného neumí.

jogurt
9. září • 17:22

No máš sic praudu, ale tady je Česko, víš?

x12345678
9. září • 14:47

Přesné. Začátek konce je tu. Konce o to blbějšího, že řidič sice bude statistou, ale odpovědnost mu zůstane.

Doporučujeme

Články odjinud