Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Automobilka Daimler oznámila, že Mercedes-Benz třídy S osazený systémem autonomní jízdy Intelligent Drive úspěšně ujel 100 km z Mannheimu do Pforzheimu v podmínkách reálného provozu.

Vůz jel ve stopách Berthy Benz, která přes 125 lety svojí první „dálkovou“ jízdou položila základy moderního automobilismu. 

Vůz se na cestě musel vypořádat se semafory, kruhovými objezdy, chodci, cyklisty i kolejovými vozidly. Přestože vzdálenost mezi oběma městy bylo možné překonat rychleji a jednodušeji po dálnici, Daimler se rozhodl pokud možno věrně kopírovat trasu pionýrské jízdy manželky Carla Benze. 

„Autonomní vozidla chápeme jako důležitý krok na cestě k ježdění zcela bez nehod,“ řekl šéf Mercedesu Dieter Zetsche. „Přinesou více komfortu a bezpečí všem účastníkům provozu.“

Mercedes zdůrazňuje, že není jeho cílem obírat řidiče o zážitek z řízení. Kdo chce, bude mít možnost chopit se volantu sám i v budoucnu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Autonomní třída S si musela poradit s přechody pro chodce nebo stojícími překážkami

Jádrem systému Intelligent Drive jsou technologie, které Mercedes už dnes nabízí jako výbavu na přání pro třídu E a třídu S: radarový tempomat Distronic Plus, asistent pro udržování směru Steering Assist a Sto&Go Pilot, který zajišťuje opětovné zastavování a rozjíždění v koloně. 

Od dnes prodávané třídy S se experimentální vůz liší vzdáleností objektivů přední stereo kamery, trojicí dlouhovlnných radarů, čtyřmi krátkovlnnými radary a barevnou kamerou pro čtení dopravních značek. Další kamera přibyla i vzadu. Na vytvoření speciální 3D mapy plánované trasy se podílel Technologický institut z Karlsruhe i finská Nokia.

Po celou dobu testu seděl za volantem zkušební řidič připravený zasáhnout, pokud elektronický mozek auta nevyhodnotí situaci správně. Všechny tyto intervence byly zaznamenány pro pozdějí vyhodnocení. 

Automobilka chce uvést modely schopné jízdy bez řidiče na trh do roku 2020. Stejnou metu si stanovil rovněž Nissan, jehož autonomní prototypy jsme řídíli – pardon, vlastně neřídili – před dvěma týdny v Kalifornii. 

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků