Mercedes S350 start/stop pojede za 6,2 l/100 km

Značka Mercedes – Benz přichází s „ultrazelenou“ verzí zeleného provedení S 350 BlueTec s novou soustavou start/stop.

Frontální škrcení velkých, drahých a silných automobilů přišlo jako dočasný důsledek paniky plynoucí z ropné krize v sedmdesátých letech a během několika měsíců pohřbilo řadu skvělých modelů včetně Jaguaru E-Type V12 (mimochodem, Jaguar E-Type letos slaví své padesátiny), nicméně dnes již jde o systematickou kampaň namířenou prakticky proti všemu, co dýchá. Normovaná spotřeba a tabulkové emise CO2 jsou novodobými modlami, a kdo chvíli stál, již stojí opodál. Také z těchto důvodů značka Mercedes – Benz přišla již před několika lety se škálou vznětových modelů BlueTec zaměřenou právě na redukci spotřeby.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nyní značka Mercedes – Benz přichází s velkým sedanem S 350 BlueTec nově standardně opatřeným soustavou řízeného zhášení motoru start/stop, jež „papírovou“ spotřebu sníží o působivých 9 % z 6,8 l/100 km až na 6,2 l/100 km, což je na luxusní sedan opravdu zajímavá hodnota. Třílitrový šestiválcový diesel přitom dává 258 koní (190 kW) a točivý moment činí plných 620 Nm. Tyto parametry umožňují novému modelu (opatřenému samozřejmě dodatečným spalováním AdBlue) s přehledem splnit emisní normu Euro VI, jež vstoupí v platnost až v roce 2014. Zástavba systému start/stop zároveň sníží emise CO2 ze 177 na 164 g/km. Za vzpomínku stojí, že třeba ladičská společnost Brabus před několika týdny představila verzi modelu S 350 posílenou až na 313 koní (233 kW).    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V praxi je to jednoduché; start/stop systém zhasne motor po zastavení vozu s automatickou převodovkou a nastartuje jej ve chvíli, kdy řidič uvolní brzdový pedál a rozhodne se akcelerovat. Elektronické řízení ale všem potřebným palubním systémům i v těchto případech zajistí plnou akceschopnost. Značce Mercedes – Benz se výše popsaných výsledků jejích vznětových motorů podařilo dosáhnout také díky aplikaci speciální povrchové úpravy válců TWAS, jež se prvně objevila na zážehových osmiválcích AMG 6,3 l.

Tento princip sám o sobě umožnil snížit hmotnost samotného motoru o zhruba 4 kg a spotřebu paliva o 3 %. A cena? Zůstává beze změn. Reprezentační sedan Mercedes – Benz S 350 BlueTec, nově standardně opatřený soustavou start/stop, stojí 1 870 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků