Mercedes S350 start/stop pojede za 6,2 l/100 km

Značka Mercedes – Benz přichází s „ultrazelenou“ verzí zeleného provedení S 350 BlueTec s novou soustavou start/stop.

Frontální škrcení velkých, drahých a silných automobilů přišlo jako dočasný důsledek paniky plynoucí z ropné krize v sedmdesátých letech a během několika měsíců pohřbilo řadu skvělých modelů včetně Jaguaru E-Type V12 (mimochodem, Jaguar E-Type letos slaví své padesátiny), nicméně dnes již jde o systematickou kampaň namířenou prakticky proti všemu, co dýchá. Normovaná spotřeba a tabulkové emise CO2 jsou novodobými modlami, a kdo chvíli stál, již stojí opodál. Také z těchto důvodů značka Mercedes – Benz přišla již před několika lety se škálou vznětových modelů BlueTec zaměřenou právě na redukci spotřeby.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nyní značka Mercedes – Benz přichází s velkým sedanem S 350 BlueTec nově standardně opatřeným soustavou řízeného zhášení motoru start/stop, jež „papírovou“ spotřebu sníží o působivých 9 % z 6,8 l/100 km až na 6,2 l/100 km, což je na luxusní sedan opravdu zajímavá hodnota. Třílitrový šestiválcový diesel přitom dává 258 koní (190 kW) a točivý moment činí plných 620 Nm. Tyto parametry umožňují novému modelu (opatřenému samozřejmě dodatečným spalováním AdBlue) s přehledem splnit emisní normu Euro VI, jež vstoupí v platnost až v roce 2014. Zástavba systému start/stop zároveň sníží emise CO2 ze 177 na 164 g/km. Za vzpomínku stojí, že třeba ladičská společnost Brabus před několika týdny představila verzi modelu S 350 posílenou až na 313 koní (233 kW).    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V praxi je to jednoduché; start/stop systém zhasne motor po zastavení vozu s automatickou převodovkou a nastartuje jej ve chvíli, kdy řidič uvolní brzdový pedál a rozhodne se akcelerovat. Elektronické řízení ale všem potřebným palubním systémům i v těchto případech zajistí plnou akceschopnost. Značce Mercedes – Benz se výše popsaných výsledků jejích vznětových motorů podařilo dosáhnout také díky aplikaci speciální povrchové úpravy válců TWAS, jež se prvně objevila na zážehových osmiválcích AMG 6,3 l.

Tento princip sám o sobě umožnil snížit hmotnost samotného motoru o zhruba 4 kg a spotřebu paliva o 3 %. A cena? Zůstává beze změn. Reprezentační sedan Mercedes – Benz S 350 BlueTec, nově standardně opatřený soustavou start/stop, stojí 1 870 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků