Mercedes S350 Brabus: 313 koní a Euro VI!

Tento stroj bere dech: velký sedan od Brabusu posílil o 55 koní, ale při zrychlení 0 - 100 km za 6,5 s plní emisní normu Euro VI.

A máme zde další premiéru: renomovaný německý ladič Brabus, který se již delší dobu soustředí především na německé vozy s trojcípou hvězdou ve znaku, nyní připravil vylepšení pro sedan Mercedes – Benz S350 BlueTec se vznětovým motorem. Přidává mu několik desítek koní a newtonmetrů, ale pyšní se novým primátem: jde totiž podle všeho o vůbec první osobní automobil se vznětovým motorem na světě, který je i po zásahu vedoucím k razantnímu zvýšení výkonových parametrů stále schopen plnit nejnovější emisní limity Euro VI. Pokud vás právě tento parametr nadchl, pokračujte směle dál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Velký sedan Mercedes S350 od Brabusu dává až 313 koní, ale plní požadavky Euro VI

Z poslední doby si Brabus pamatujeme třeba díky verze Brabus SV12 R Biturbo, který vychází ze sedanu Mercedes – Benz řady S a loni v říjnu se ucházel o titul nejrychlejšího sériového sedanu na světě. Ačkoli ale nabídnul stejných 800 koní (597 kW) jako G-Power M5 Hurricane RR, nejvyšší rychlostí elektronicky omezenou „pouze“ na 350 km/h svůj boj s vyšlechtěným BMW M5 s „maximálkou“ 372 km/h zřejmě prohrálo. Brabus tedy nyní skládá reparát alespoň svým pozitivním přístupem k ochraně životního prostředí. Za vším prý stojí nová sada úprav nazvaná ECO PowerXtra D6S, která prý z modelu Mercedes – Benz S350 BlueTec vyždímá dalších 55 koní a 70 Nm a celkovou bilanci zvýší na 313 koní (233 kW) a 690 Nm, to vše při zachování náročné emisní normy Euro VI.     

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Soustava Brabus ECO PowerXtra D6S je instalována jako dodatečné zařízení k sériovým řídicím systémům

Sada Brabus ECO PowerXtra D6S  je dodávána jako samostatná, externí jednotka, jež komunikuje nejen s ústřední řídicí jednotkou motoru, ale také přímo se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus. V režimu „Eco“ zůstává výkon motoru na výchozí hodnotě 258 koní (192 kW) a teprve módy „Manual“ a „Sport“ otevřou srdce motoru S350 BlueTec do největší šíře. Brabus tvrdí, že takto upravený sedan řady S zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,5 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Hodnoty spotřeby paliva zveřejněny nebyly, ale za zmínku jistě stojí skutečnost, že sadu ECO PowerXtra D6S lze instalovat také do ostatních Mercedesů se stejným motorem, tedy především do typů E350 CDI BlueEfficiency a CLS 350 CDI BlueEfficiency, a to se shodnými výsledky. Brabus k ní pro všechny výše zmíněné Mercedesy nabízí také nejen nerezovou výfukovou soustavu s čtveřicí koncovek, ale především záruku na tři roky, resp. 100 000 km.

Klepněte pro větší obrázek 
"Ekologické" zvýšení výkonu skrze soustavu Brabus ECO PowerXtra D6S je k mání také pro Mercedesy řad E a CLS 


 

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků