Mercedes S350 Brabus: 313 koní a Euro VI!

Tento stroj bere dech: velký sedan od Brabusu posílil o 55 koní, ale při zrychlení 0 - 100 km za 6,5 s plní emisní normu Euro VI.

A máme zde další premiéru: renomovaný německý ladič Brabus, který se již delší dobu soustředí především na německé vozy s trojcípou hvězdou ve znaku, nyní připravil vylepšení pro sedan Mercedes – Benz S350 BlueTec se vznětovým motorem. Přidává mu několik desítek koní a newtonmetrů, ale pyšní se novým primátem: jde totiž podle všeho o vůbec první osobní automobil se vznětovým motorem na světě, který je i po zásahu vedoucím k razantnímu zvýšení výkonových parametrů stále schopen plnit nejnovější emisní limity Euro VI. Pokud vás právě tento parametr nadchl, pokračujte směle dál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Velký sedan Mercedes S350 od Brabusu dává až 313 koní, ale plní požadavky Euro VI

Z poslední doby si Brabus pamatujeme třeba díky verze Brabus SV12 R Biturbo, který vychází ze sedanu Mercedes – Benz řady S a loni v říjnu se ucházel o titul nejrychlejšího sériového sedanu na světě. Ačkoli ale nabídnul stejných 800 koní (597 kW) jako G-Power M5 Hurricane RR, nejvyšší rychlostí elektronicky omezenou „pouze“ na 350 km/h svůj boj s vyšlechtěným BMW M5 s „maximálkou“ 372 km/h zřejmě prohrálo. Brabus tedy nyní skládá reparát alespoň svým pozitivním přístupem k ochraně životního prostředí. Za vším prý stojí nová sada úprav nazvaná ECO PowerXtra D6S, která prý z modelu Mercedes – Benz S350 BlueTec vyždímá dalších 55 koní a 70 Nm a celkovou bilanci zvýší na 313 koní (233 kW) a 690 Nm, to vše při zachování náročné emisní normy Euro VI.     

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Soustava Brabus ECO PowerXtra D6S je instalována jako dodatečné zařízení k sériovým řídicím systémům

Sada Brabus ECO PowerXtra D6S  je dodávána jako samostatná, externí jednotka, jež komunikuje nejen s ústřední řídicí jednotkou motoru, ale také přímo se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus. V režimu „Eco“ zůstává výkon motoru na výchozí hodnotě 258 koní (192 kW) a teprve módy „Manual“ a „Sport“ otevřou srdce motoru S350 BlueTec do největší šíře. Brabus tvrdí, že takto upravený sedan řady S zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,5 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Hodnoty spotřeby paliva zveřejněny nebyly, ale za zmínku jistě stojí skutečnost, že sadu ECO PowerXtra D6S lze instalovat také do ostatních Mercedesů se stejným motorem, tedy především do typů E350 CDI BlueEfficiency a CLS 350 CDI BlueEfficiency, a to se shodnými výsledky. Brabus k ní pro všechny výše zmíněné Mercedesy nabízí také nejen nerezovou výfukovou soustavu s čtveřicí koncovek, ale především záruku na tři roky, resp. 100 000 km.

Klepněte pro větší obrázek 
"Ekologické" zvýšení výkonu skrze soustavu Brabus ECO PowerXtra D6S je k mání také pro Mercedesy řad E a CLS 


 

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků