Mercedes S350 Brabus: 313 koní a Euro VI!

Tento stroj bere dech: velký sedan od Brabusu posílil o 55 koní, ale při zrychlení 0 - 100 km za 6,5 s plní emisní normu Euro VI.

A máme zde další premiéru: renomovaný německý ladič Brabus, který se již delší dobu soustředí především na německé vozy s trojcípou hvězdou ve znaku, nyní připravil vylepšení pro sedan Mercedes – Benz S350 BlueTec se vznětovým motorem. Přidává mu několik desítek koní a newtonmetrů, ale pyšní se novým primátem: jde totiž podle všeho o vůbec první osobní automobil se vznětovým motorem na světě, který je i po zásahu vedoucím k razantnímu zvýšení výkonových parametrů stále schopen plnit nejnovější emisní limity Euro VI. Pokud vás právě tento parametr nadchl, pokračujte směle dál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Velký sedan Mercedes S350 od Brabusu dává až 313 koní, ale plní požadavky Euro VI

Z poslední doby si Brabus pamatujeme třeba díky verze Brabus SV12 R Biturbo, který vychází ze sedanu Mercedes – Benz řady S a loni v říjnu se ucházel o titul nejrychlejšího sériového sedanu na světě. Ačkoli ale nabídnul stejných 800 koní (597 kW) jako G-Power M5 Hurricane RR, nejvyšší rychlostí elektronicky omezenou „pouze“ na 350 km/h svůj boj s vyšlechtěným BMW M5 s „maximálkou“ 372 km/h zřejmě prohrálo. Brabus tedy nyní skládá reparát alespoň svým pozitivním přístupem k ochraně životního prostředí. Za vším prý stojí nová sada úprav nazvaná ECO PowerXtra D6S, která prý z modelu Mercedes – Benz S350 BlueTec vyždímá dalších 55 koní a 70 Nm a celkovou bilanci zvýší na 313 koní (233 kW) a 690 Nm, to vše při zachování náročné emisní normy Euro VI.     

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Soustava Brabus ECO PowerXtra D6S je instalována jako dodatečné zařízení k sériovým řídicím systémům

Sada Brabus ECO PowerXtra D6S  je dodávána jako samostatná, externí jednotka, jež komunikuje nejen s ústřední řídicí jednotkou motoru, ale také přímo se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus. V režimu „Eco“ zůstává výkon motoru na výchozí hodnotě 258 koní (192 kW) a teprve módy „Manual“ a „Sport“ otevřou srdce motoru S350 BlueTec do největší šíře. Brabus tvrdí, že takto upravený sedan řady S zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,5 s a dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Hodnoty spotřeby paliva zveřejněny nebyly, ale za zmínku jistě stojí skutečnost, že sadu ECO PowerXtra D6S lze instalovat také do ostatních Mercedesů se stejným motorem, tedy především do typů E350 CDI BlueEfficiency a CLS 350 CDI BlueEfficiency, a to se shodnými výsledky. Brabus k ní pro všechny výše zmíněné Mercedesy nabízí také nejen nerezovou výfukovou soustavu s čtveřicí koncovek, ale především záruku na tři roky, resp. 100 000 km.

Klepněte pro větší obrázek 
"Ekologické" zvýšení výkonu skrze soustavu Brabus ECO PowerXtra D6S je k mání také pro Mercedesy řad E a CLS 


 

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků