Mercedes S po faceliftu bude schopný autonomní jízdy i v zatáčkách

Vrcholný sedan od Mercedesu bude v rámci faceliftu k dispozici s ještě větší armádou jízdních asistentů. Díky tomu se dostane ještě blíž k plnému autonomnímu řízení.

Mercedes-Benz třídy S čeká v letošním roce facelift. Ten bude na jednu stranu dohánět novější infotainment, který již dostala třída E, současně ale vylepší také systém autonomního řízení, jak informoval britský Autocar.

Vyspělejší adaptivní tempomat Distronic bude umět řídit vůz i ve složitějších jízdních podmínkách, měnit na pokyn řidiče jízdní pruhy, či projíždět zatáčky bez následování vozu před sebou.

Propojený bude s detekcí dopravního značením, díky čemuž v autonomním režimu nebude překračovat maximální povolenou rychlost. V orientaci si nově pomůže i mapovými podklady ze systému Command 5.5.

Vůz se bude v provozu pohybovat na základě zvoleného jízdního režimu. Eco se bude soustředit na defenzivní styl jízdy a šetření paliva. Comfort bude nejplynulejší a Sport si dovolí brzdit později a akcelerovat ostřeji.

Autosalony | Premiéry | Mercedes-Benz | Ženeva 2017

Mercedes-AMG GT na dalších snímcích: Hybridní sporťák pro celou rodinu

Přepracované bude i autonomní řízení. Podle zástupců automobilky má být plynulejší a chytřejší. Reakci od řidiče nebude vyžadovat po třicet sekund. Hlavně z legislativních důvodů tento limit příliš rychle stoupat nebude.

Ceny | Kupé | Mercedes-Benz

Nejkrásnější Mercedes jde do prodeje. E kupé již zná své české ceny

Zmíněných vylepšení třída S dosáhne nejen díky vylepšenému softwaru, ale i novým kamerám a radaru. Krom inovací v této oblasti dostane facelifovaná vlajková loď také lepší světlomety a jiný design zadní svítilen. Spekuluje se i o mild-hybridní variantě. Na živo bychom se s ním mohli setkat v září letošního roku na autosalonu ve Frankfurtu.

Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků