Mercedes, Renault a Ford budou spolupracovat na vodíkových článcích

Tři mohutné automobilové koncerny spojily své síly pro vývoj automobilů s vodíkovými palivovými články (FCV).

A máme tu další mezikoncernové páření. Teprve nedávno jsme vás informovali o podepsání spolupráce Fiatu a Mazdy na sportovních vozech nebo kontraktu mezi Toyotou a BMW pro vodíkové systémy (ale nejen ty), přitom již nyní vás můžeme zpravit o další dohodě. Na základě ní budou koncerny Daimler AG, Renault/Nissan a Ford Motor Company spolupracovat na vývoji palivových článků.

Klepněte pro větší obrázek
Dohodu podepsali (zleva) Raj Nair za FMC, prof. Thomas Weber za Daimler AG a Mitsuhiko Yamashita za Nissan.

Podle vyjádření představitelů by se do velkosériové výroby mohly vozy s vodíkovými články (FCV) dostat již v roce 2017. Společně vyvíjený pohonný systém má nabídnout široké možnosti modifikací pro využití v automobilech různých značek a konstrukcí. Tato dohoda se týká také nastavení výrobních standardů a vývoje řešení pro infrastrukturu potřebnou pro rozšíření FCV.

Ford | Ford Focus | Ford C-Max

Ford Focus C-Max H2 ICE spaluje vodík

Připomeňme, že vozy FCV jsou vlastně elektromobily, jež vyrábějí energii potřebnou k pohonu přímo na své palubě elektrochemickou reakcí kyslíku z okolního prostředí a vodíku uloženého ve vysokotlakých nádržích. Jde o vozy s nulovými emisemi „zlého“ CO2, neboť odpadním produktem zmíněné reakce je pouze voda.

Zajímavosti | Elektromobily | Mercedes-Benz

Elektromobil Mercedes-Benz F-CELL objede svět za 125 dní

Je třeba dodat, že každý z tří zmíněných koncernů již na poli FCV jistých úspěchů dosáhl, takže půjde hlavně o snižování nákladů potřebných pro dotažení principu vodíkových článků do sériové výroby.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků