Tři mohutné automobilové koncerny spojily své síly pro vývoj automobilů s vodíkovými palivovými články (FCV).
A máme tu další mezikoncernové páření. Teprve nedávno jsme vás informovali o podepsání spolupráce Fiatu a Mazdy na sportovních vozech nebo kontraktu mezi Toyotou a BMW pro vodíkové systémy (ale nejen ty), přitom již nyní vás můžeme zpravit o další dohodě. Na základě ní budou koncerny Daimler AG, Renault/Nissan a Ford Motor Company spolupracovat na vývoji palivových článků.
Dohodu podepsali (zleva) Raj Nair za FMC, prof. Thomas Weber za Daimler AG a Mitsuhiko Yamashita za Nissan.
Podle vyjádření představitelů by se do velkosériové výroby mohly vozy s vodíkovými články (FCV) dostat již v roce 2017. Společně vyvíjený pohonný systém má nabídnout široké možnosti modifikací pro využití v automobilech různých značek a konstrukcí. Tato dohoda se týká také nastavení výrobních standardů a vývoje řešení pro infrastrukturu potřebnou pro rozšíření FCV.
Připomeňme, že vozy FCV jsou vlastně elektromobily, jež vyrábějí energii potřebnou k pohonu přímo na své palubě elektrochemickou reakcí kyslíku z okolního prostředí a vodíku uloženého ve vysokotlakých nádržích. Jde o vozy s nulovými emisemi „zlého“ CO2, neboť odpadním produktem zmíněné reakce je pouze voda.
Je třeba dodat, že každý z tří zmíněných koncernů již na poli FCV jistých úspěchů dosáhl, takže půjde hlavně o snižování nákladů potřebných pro dotažení principu vodíkových článků do sériové výroby.