Mercedes, Renault a Ford budou spolupracovat na vodíkových článcích

Tři mohutné automobilové koncerny spojily své síly pro vývoj automobilů s vodíkovými palivovými články (FCV).

A máme tu další mezikoncernové páření. Teprve nedávno jsme vás informovali o podepsání spolupráce Fiatu a Mazdy na sportovních vozech nebo kontraktu mezi Toyotou a BMW pro vodíkové systémy (ale nejen ty), přitom již nyní vás můžeme zpravit o další dohodě. Na základě ní budou koncerny Daimler AG, Renault/Nissan a Ford Motor Company spolupracovat na vývoji palivových článků.

Klepněte pro větší obrázek
Dohodu podepsali (zleva) Raj Nair za FMC, prof. Thomas Weber za Daimler AG a Mitsuhiko Yamashita za Nissan.

Podle vyjádření představitelů by se do velkosériové výroby mohly vozy s vodíkovými články (FCV) dostat již v roce 2017. Společně vyvíjený pohonný systém má nabídnout široké možnosti modifikací pro využití v automobilech různých značek a konstrukcí. Tato dohoda se týká také nastavení výrobních standardů a vývoje řešení pro infrastrukturu potřebnou pro rozšíření FCV.

Ford | Ford Focus | Ford C-Max

Ford Focus C-Max H2 ICE spaluje vodík

Připomeňme, že vozy FCV jsou vlastně elektromobily, jež vyrábějí energii potřebnou k pohonu přímo na své palubě elektrochemickou reakcí kyslíku z okolního prostředí a vodíku uloženého ve vysokotlakých nádržích. Jde o vozy s nulovými emisemi „zlého“ CO2, neboť odpadním produktem zmíněné reakce je pouze voda.

Zajímavosti | Elektromobily | Mercedes-Benz

Elektromobil Mercedes-Benz F-CELL objede svět za 125 dní

Je třeba dodat, že každý z tří zmíněných koncernů již na poli FCV jistých úspěchů dosáhl, takže půjde hlavně o snižování nákladů potřebných pro dotažení principu vodíkových článků do sériové výroby.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků