Mercedes reaguje na Teslu. Plně autonomní řízení je prý deset let vzdáleno

Zástupce automobilky Mercedes-Benz tvrdí, že realizace plně autonomních vozů je ještě nejméně deset let daleko.

Plně autonomní řízení je možná vzdálenější, než si myslíme. Tvrdí to alespoň Jochen Haab, ředitel vývoje Mercedesu: "Aktuálně jsme mezi druhým a třetím levelem. Plná autonomita vyžaduje stupeň pět. Od toho jsme stále dost daleko," řekl na Velké ceně Austrálie F1.

Haab dokonce odhadl i časový horizont. "K tomu, abychom vozu v bodě X zadali jen bod Y a během jízdy si vyřídili emaily, potřebujeme ještě hodně vývoje. Myslím si, že to bude trvat minimálně další dekádu," dodává pro Car Advice.

Ojetiny | Kupé | Sedany | Mercedes-Benz

Test ojetiny: Mercedes CLS za 250 tisíc je krásný. Pozor na benzinové šestiválce

Podle Haaba Mercedes záměrně nespěchá s vývojem autonomních systémů tak jako Tesla, která již má k dispozici technologie potřebné pro pátý stupeň. "Je dobré vyvíjet systémy na základech statistik. Není ale dobrý nápad se spoléhat pouze na onu statistiku," rýpe Haab do americké automobilky a ještě dodává: "Slogan naší značky je "To nejlepší nebo nic", nikoli "Všechno nebo nic a doufat, že to bude fungovat...""

Nedávno jsme informovali, že facelift Mercedsu třídy S v letošním roce přinese autonomní řízení druhé generace. Vůz bude schopen pohybovat se v provozu na základně jízdních preferencí řidiče a dokonce i přibrzdit před zatáčkou, plynule ji projet a následně opět zrychlit.

Bezpečnost | Technika | Mercedes-Benz

Mercedes S po faceliftu bude schopný autonomní jízdy i v zatáčkách

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků