Mercedes představuje svůj nový přeplňovaný motor 4.0 V8 AMG

Downsizing dopadá i na výrobce luxusních prémiových vozů a rychlých supersedanů, k nimž samozřejmě patří i divize AMG od Mercedesu. Nový motor M178, ač s menším objemem, ale rozhodně nejde označit za podvyživený. Ze čtyř litrů zdvihového objemu doluje výkon přes pět set koní.

Nový přeplňovaný osmiválec se poprvé představí pod kapotou dlouho očekávaného sportovního kupé Mercedes-Benz AMG GT, které si to rozdá třeba s Porsche 911 nebo Jaguarem F-Type. Pro pořádek si nejprve dáme tabulku základních technických parametrů.

Typ motoru V8, 90°
Počet ventilů na válec 4
Zdvihový objem 3982 cm3
Vrtání x zdvih 83,0 x 92,0 mm
Kompresní poměr 10,5 : 1
Výkon 375 kW / 510 k v 6250 ot./min.
Měrný výkon 94 kW / 128 k na litr
Točivý moment 650 Nm v 1750 - 4750 ot./min.
Měrný točivý moment 163,2 Nm na litr
Maximální otáčky 7200 ot./min.
Maximální plnící tlak 1,2 baru
Hmotnost motoru bez náplní 209 kg
Emisní třída Euro 6

Zajímavé je, že vrtání a zdvih přesně sedí na dvoulitrový čtyřválec použitý u Mercedesu A45 AMG. Skoro by se dalo říci, že Meredes jenom spojil dva čtyřválce do V. Ve skutečnosti to ale takhle jednoduše říct nejde.

Testy | Mercedes-Benz | Srovnávací testy | Sportovní auta | Fascinace | Subaru

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Jedná se o vskutku moderní pohonnou jednotku. Celohliníkový osmiválec se suchou skříní využívá nejnovějšího know-how automobilky Mercedes-Benz. Například dvojice chlazených turbodmychadel je schopna dosáhnout plnícího tlaku až 1,2 baru a roztočit se rychlostí 186 000 otáček za minutu.

Mercedes vyvinul nové zesílené hliníkové písty a rovněž nové pístní kroužky se sníženým třením, které mají pomoci nejen vyšším otáčkám, ale i nižší spotřebě oleje a benzínu. Klidnému chodu motoru pomáhá dvouhmotový setrvačník a také sada aktivních silentbloků.

Testy | Mercedes-Benz | Sedany | Luxusní auta

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Opět došlo k použití výrobní technologie označované jako NANOSLIDE. Tou Mercedes upravuje vnitřní povrch válce pro větší pevnost a nižší tření. Prý je povrch dvakrát pevnější než běžně používané litinové vložky válců.

Po sportovním kupé Mercedes AMG GT se tento osmiválec určitě podívá i do dalších modelů AMG. Pravděpodobně ho najdeme pod kapotou modelu C 63 AMG (pokud se tak bude jmenovat) a je možné, že se později nastěhuje i do velkého E 63 AMG, které nyní spoléhá na dvakrát přeplňovaný osmiválec 5,4 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků