Mercedes představuje svou vizi autonomního vozu na konceptu F 015

Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz F 015

Automobilka Mercedes-Benz představuje na veletrhu spotřební elektroniky CES 2015 v Las Vegas koncept autonomního vozu F 015 Luxury in Motion. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
O Mercedesu třídy S se říká, že přináší věci, které budou za dvacet let běžným standardem. Bude to platit i pro koncept F 015?

Podle Mercedesu se jedná o velmi důležité auto, neboť s nástupem autonomních vozů přestanou lidé chápat auta jen jako prostředek přepravy, ale spíše je začnou vnímat jako místo pro život, jako další místnost nebo kancelář.

Zajímavosti | Bezpečnost | Video | Cestování | Luxusní auta | Mercedes-Benz

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Mnozí tak samozřejmě vnímají auta už dnes. Jediný rozdíl je v tom, že v současných vozech se musíte ještě obtěžovat s takovými věcmi, jako je řízení. V Mercedesu F 015 už prostě jenom sedíte a nic neděláte.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je plný dotykových a multifunkčních displejů a vypadá spíše jako obchod se spotřební elektronikou. Zapomeňte na klasické pojetí interiéru vozu, jak ho známe dnes

Zajímavé je, že k pohonu vozu slouží systém použitý již v konceptu F 125 z roku 2011. Jedná se tedy o vodíkové palivové články dodávající elektrickou energii čtyřem elektromotorům. Každý z nich pohání jedno kolo.

Retro | Video | Fascinace | Luxusní auta | Sedany | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz 450 SEL 6.9: vrchol evropského ledovce

Novinkou je systém komunikace auta s okolím. Nepoužívá k tomu doposud běžná světla a blinkry, ale promítá obrazce na silnici kolem sebe. Některé z příkladů si můžete prohlédnout ve fotogalerii. Nás zaujal zadní LED panel, který vytváří místo nudného třetího brzdového světla nápisy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes F 015 promítá na silnici hezké grafické obrazce. Otázka je, jak to bude fungovat v praxi. Lidem asi bude chvíli trvat, než pochopí, co se auto snaží ukázat

To by šlo určitě využít ke komunikaci s ostatními řidiči a posílat jim vzkazy typu „Uhněte z toho levého pruhu doprava!“ nebo třeba „Ta zrcátka máte k čemu?“

Interaktivní interiér umožňuje cestujícím komunikovat s autem úplně novým způsobem. Nejsou tu klasické knoflíky nebo pouze dotykové displeje, ale auto rozpoznává i gesta a sleduje, kam se právě díváte.

Testy | Luxusní auta | Sedany | Mercedes-Benz

Test Mercedes-Benz S 350 BlueTec: V naprostém pořádku

Pokud jde o konstrukci, je koncept F 015 vyroben z plastů zesílených uhlíkovými vlákny. Karoserie je tak podle Mercedesu asi o 40 % lehčí než konvenční řešení z oceli, přitom je ale pevnější. Dokonce nepotřebuje ani B sloupek, takže se dveře mohou otevírat proti sobě v úhlu až 90°.

Mercedes také představuje svou vizi blízké budoucnosti pod názvem „Město budoucnosti 2030+“, ve které předpokládá, že vedle dnešních nízkoemisních zón budou existovat i jakési zóny bezpečnosti, kam se nebude smět s běžným autem, ale pouze s autonomním vozem. Doufejme, že aspoň život na vesnici bude dál poměrně svobodný...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz F 015 Luxury in Motion
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz F 015
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků