Mercedes představí produkční E300 Hybrid již v Detroitu

Automobilka Mercedes-Benz finišuje vývoj diesel-elektrického provedení své střední řady E-Class.

Značka Mercedes-Benz dokončuje přípravy na zahájení sériové produkce svého vůbec prvního relativně dostupného hybridu s plným označením Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid. Jeho produkční provedení se nejširší veřejnosti ukáže již za několik dní, tedy na lednovém autosalonu v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První diesel-elektrický Mercedes se začne prodávat již v létě příštího roku 

Novinka navazuje na starší sedan Mercedes-Benz S400 Hybrid a SUV Mercedes-Benz ML450 Hybrid, oproti nim však nabídne vznětový motor namísto zážehové. E300 BlueTec Hybrid měl být původně prvním hybridem s „dieselem“, ale tento titul mu nakonec uniknul jak na poli běžných hybridů (Peugeot 3008 Hybrid4), tak i u plug-in hybridů (Volvo V60 Hybrid).

Americká auta | Mercedes-Benz | Hybridy

Mercedes-Benz ML450 Hybrid jde do prodeje

Model Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid bude opatřen známým vznětovým čtyřválcem s objemem 2 143 ccm, přeplňováním, výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 500 Nm, jemuž má asistovat elektromotor o výkonu 27 koní (20 kW) a točivém momentu 250 Nm. Elektromotor je vestavěn v přední části automatické převodovky a napájen je li-ionovým akumulátorem 0,8 kWh, jenž vozu umožní při rychlostech do 55 km/h krátkodobou jízdu na čistě elektrický pohon.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Z 0 na 100 km/h Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid podle posledních informací zrychlí za 7,5 s a dosáhne rychlosti 241 km/h, přičemž zapůsobit by měla hlavně hodnota průměrných emisí CO2 ve výši 109 g/km. Někdo by mohl namítnout, že konkurenční BMW 5 ActiveHybrid produkuje „plných“ 149 g/km, ale ruku na srdce: BMW je, podobně jako třeba rekordman Infiniti M35h, zaměřeno spíše na jízdní výkony než hospodárnost za každou cenu…

BMW | Hybridy

BMW 5 ActiveHybrid: 340 koní a nízké CO2

První deisel-elektrický Mercedes má díky použití soustavy start/stop, rekuperaci brzdné energie, pneumatik se sníženým valivým odporem a dalším prvkům vykazovat průměrnou spotřebu jen 4,2 l/100 km, což je o nějakých 1,2 l/100 km méně než u standardního sedanu E250 CDI se stejným vznětovým motorem.

Na svém detroitském stánku Mercedes-Benz kromě verze Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid vystaví také odvozenou variantu Mercedes-Benz E400 Hybrid se zážehovým motorem, určenou ovšem výhradně pro severoamerické trhy, kde nafta zatím stále nemá tak dobrý zvuk jako v Evropě.

Zážehový šestiválec 3,5 V6 je doplněn stejným elektromotorem jako vznětové provedení. Podle americké metodiky (jež je obecně považována za přísnější než ta evropská) má E400 Hybrid v průměru spotřebovat 7,26 l/100 km.
 

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků