Mercedes představí produkční E300 Hybrid již v Detroitu

Automobilka Mercedes-Benz finišuje vývoj diesel-elektrického provedení své střední řady E-Class.

Značka Mercedes-Benz dokončuje přípravy na zahájení sériové produkce svého vůbec prvního relativně dostupného hybridu s plným označením Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid. Jeho produkční provedení se nejširší veřejnosti ukáže již za několik dní, tedy na lednovém autosalonu v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První diesel-elektrický Mercedes se začne prodávat již v létě příštího roku 

Novinka navazuje na starší sedan Mercedes-Benz S400 Hybrid a SUV Mercedes-Benz ML450 Hybrid, oproti nim však nabídne vznětový motor namísto zážehové. E300 BlueTec Hybrid měl být původně prvním hybridem s „dieselem“, ale tento titul mu nakonec uniknul jak na poli běžných hybridů (Peugeot 3008 Hybrid4), tak i u plug-in hybridů (Volvo V60 Hybrid).

Americká auta | Mercedes-Benz | Hybridy

Mercedes-Benz ML450 Hybrid jde do prodeje

Model Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid bude opatřen známým vznětovým čtyřválcem s objemem 2 143 ccm, přeplňováním, výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 500 Nm, jemuž má asistovat elektromotor o výkonu 27 koní (20 kW) a točivém momentu 250 Nm. Elektromotor je vestavěn v přední části automatické převodovky a napájen je li-ionovým akumulátorem 0,8 kWh, jenž vozu umožní při rychlostech do 55 km/h krátkodobou jízdu na čistě elektrický pohon.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Z 0 na 100 km/h Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid podle posledních informací zrychlí za 7,5 s a dosáhne rychlosti 241 km/h, přičemž zapůsobit by měla hlavně hodnota průměrných emisí CO2 ve výši 109 g/km. Někdo by mohl namítnout, že konkurenční BMW 5 ActiveHybrid produkuje „plných“ 149 g/km, ale ruku na srdce: BMW je, podobně jako třeba rekordman Infiniti M35h, zaměřeno spíše na jízdní výkony než hospodárnost za každou cenu…

BMW | Hybridy

BMW 5 ActiveHybrid: 340 koní a nízké CO2

První deisel-elektrický Mercedes má díky použití soustavy start/stop, rekuperaci brzdné energie, pneumatik se sníženým valivým odporem a dalším prvkům vykazovat průměrnou spotřebu jen 4,2 l/100 km, což je o nějakých 1,2 l/100 km méně než u standardního sedanu E250 CDI se stejným vznětovým motorem.

Na svém detroitském stánku Mercedes-Benz kromě verze Mercedes-Benz E300 BlueTec Hybrid vystaví také odvozenou variantu Mercedes-Benz E400 Hybrid se zážehovým motorem, určenou ovšem výhradně pro severoamerické trhy, kde nafta zatím stále nemá tak dobrý zvuk jako v Evropě.

Zážehový šestiválec 3,5 V6 je doplněn stejným elektromotorem jako vznětové provedení. Podle americké metodiky (jež je obecně považována za přísnější než ta evropská) má E400 Hybrid v průměru spotřebovat 7,26 l/100 km.
 

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků