Mercedes navyšuje produkci dvanáctiválců. Narůstá poptávka

Kvůli rostoucí poptávce po motoru V12 bi-turbo Mercedes upraví výrobní linku v Mannheimu, kam se výroba přesune, a samozřejmě bude následovat filozofii „jeden motor — jeden člověk“.

Tak to vidíte. Zatímco se automobilky horem dolem snaží cpát do nás downsizing a hybridy, zákazníci jsou tím přímo znechuceni a na truc, z principu samotného, si kupujcí ten největší motor, který je zrovna k dispozici. A když už není, protože se někdo v automobilce rozhodl, že velké motory jsou špatnějdou ke konkurenci, která jim ho ráda prodá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výroba dvanáctiválců se přesune z Affalterbachu do Mannheimu. Tím se uvolní kapacity pro více osmiválců AMG, ale zároveň se navýší produkce motorů V12.

Automobilka Mercedes-Benz je nyní nucena navýšit produkci dvanáctiválců. Nestíhá dodávat, objednávky se jen hrnou. Jen připomeneme, že šestilitrový dvanáctiválec bi-turbo si koupíte v třídě S ve verzi sedan i kupé, k dispozici je (navzdory dřívějším spekulacím) i v novém SL a dokonce i v šíleném Mercedesu G65, což je zřejmě nejméně politicky korektní auto na světě.

Video | Mercedes-Benz | Premiéry | Sportovní auta | Kabriolety

I po faceliftu může mít Mercedes-Benz SL stále dvanáctiválec

Kvůli rostoucí poptávce po motoru V12 bi-turbo dokonce Mercedes upraví výrobní linku v Mannheimu, kam se výroba přesune, a samozřejmě bude následovat filozofii „jeden motor — jeden člověk“, tedy že každý jednotlivý motor bude sestaven jedním mechanikem.

Přesunutí výroby navíc umožní uvolnit kapacity v motorárně v Affalterbachu, takže automobilka uspokojí rovněž rostoucí poptávku po osmiválcích, které tu zůstanou ve výrobě.

Zajímavosti | Mercedes-Benz | Premiéry | Fascinace | Luxusní auta

Dvanáctiválcový Mercedes-Benz S65 AMG Coupé přijíždí

Náš zákazník, náš pán. Tady vidíte, že když necháte ve výrobě motor, který s vašimi korporátními emisemi udělá přesně to, co manažeři ponoření do svých excellovských tabulek a grafů nechtějí, zákazníci se jen pohrnou. Někteří lidé si navíc kupují velké motory už jen proto, že neustále žijí ve strachu, že jednou nebudou, tak aby už náhodou nebylo pozdě. Zkrátka, když si koupíte dvanáctiválec teď, už vám ho nikdo nesebere, i kdyby se v EU postavili na hlavu.

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků