Mercedes navyšuje produkci dvanáctiválců. Narůstá poptávka

Kvůli rostoucí poptávce po motoru V12 bi-turbo Mercedes upraví výrobní linku v Mannheimu, kam se výroba přesune, a samozřejmě bude následovat filozofii „jeden motor — jeden člověk“.

Tak to vidíte. Zatímco se automobilky horem dolem snaží cpát do nás downsizing a hybridy, zákazníci jsou tím přímo znechuceni a na truc, z principu samotného, si kupujcí ten největší motor, který je zrovna k dispozici. A když už není, protože se někdo v automobilce rozhodl, že velké motory jsou špatnějdou ke konkurenci, která jim ho ráda prodá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výroba dvanáctiválců se přesune z Affalterbachu do Mannheimu. Tím se uvolní kapacity pro více osmiválců AMG, ale zároveň se navýší produkce motorů V12.

Automobilka Mercedes-Benz je nyní nucena navýšit produkci dvanáctiválců. Nestíhá dodávat, objednávky se jen hrnou. Jen připomeneme, že šestilitrový dvanáctiválec bi-turbo si koupíte v třídě S ve verzi sedan i kupé, k dispozici je (navzdory dřívějším spekulacím) i v novém SL a dokonce i v šíleném Mercedesu G65, což je zřejmě nejméně politicky korektní auto na světě.

Video | Sportovní auta | Kabriolety | Premiéry | Mercedes-Benz

I po faceliftu může mít Mercedes-Benz SL stále dvanáctiválec

Kvůli rostoucí poptávce po motoru V12 bi-turbo dokonce Mercedes upraví výrobní linku v Mannheimu, kam se výroba přesune, a samozřejmě bude následovat filozofii „jeden motor — jeden člověk“, tedy že každý jednotlivý motor bude sestaven jedním mechanikem.

Přesunutí výroby navíc umožní uvolnit kapacity v motorárně v Affalterbachu, takže automobilka uspokojí rovněž rostoucí poptávku po osmiválcích, které tu zůstanou ve výrobě.

Zajímavosti | Fascinace | Luxusní auta | Premiéry | Mercedes-Benz

Dvanáctiválcový Mercedes-Benz S65 AMG Coupé přijíždí

Náš zákazník, náš pán. Tady vidíte, že když necháte ve výrobě motor, který s vašimi korporátními emisemi udělá přesně to, co manažeři ponoření do svých excellovských tabulek a grafů nechtějí, zákazníci se jen pohrnou. Někteří lidé si navíc kupují velké motory už jen proto, že neustále žijí ve strachu, že jednou nebudou, tak aby už náhodou nebylo pozdě. Zkrátka, když si koupíte dvanáctiválec teď, už vám ho nikdo nesebere, i kdyby se v EU postavili na hlavu.

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků