Mercedes navyšuje produkci dvanáctiválců. Narůstá poptávka

Kvůli rostoucí poptávce po motoru V12 bi-turbo Mercedes upraví výrobní linku v Mannheimu, kam se výroba přesune, a samozřejmě bude následovat filozofii „jeden motor — jeden člověk“.

Tak to vidíte. Zatímco se automobilky horem dolem snaží cpát do nás downsizing a hybridy, zákazníci jsou tím přímo znechuceni a na truc, z principu samotného, si kupujcí ten největší motor, který je zrovna k dispozici. A když už není, protože se někdo v automobilce rozhodl, že velké motory jsou špatnějdou ke konkurenci, která jim ho ráda prodá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výroba dvanáctiválců se přesune z Affalterbachu do Mannheimu. Tím se uvolní kapacity pro více osmiválců AMG, ale zároveň se navýší produkce motorů V12.

Automobilka Mercedes-Benz je nyní nucena navýšit produkci dvanáctiválců. Nestíhá dodávat, objednávky se jen hrnou. Jen připomeneme, že šestilitrový dvanáctiválec bi-turbo si koupíte v třídě S ve verzi sedan i kupé, k dispozici je (navzdory dřívějším spekulacím) i v novém SL a dokonce i v šíleném Mercedesu G65, což je zřejmě nejméně politicky korektní auto na světě.

Video | Mercedes-Benz | Premiéry | Kabriolety | Sportovní auta

I po faceliftu může mít Mercedes-Benz SL stále dvanáctiválec

Kvůli rostoucí poptávce po motoru V12 bi-turbo dokonce Mercedes upraví výrobní linku v Mannheimu, kam se výroba přesune, a samozřejmě bude následovat filozofii „jeden motor — jeden člověk“, tedy že každý jednotlivý motor bude sestaven jedním mechanikem.

Přesunutí výroby navíc umožní uvolnit kapacity v motorárně v Affalterbachu, takže automobilka uspokojí rovněž rostoucí poptávku po osmiválcích, které tu zůstanou ve výrobě.

Zajímavosti | Mercedes-Benz | Fascinace | Premiéry | Luxusní auta

Dvanáctiválcový Mercedes-Benz S65 AMG Coupé přijíždí

Náš zákazník, náš pán. Tady vidíte, že když necháte ve výrobě motor, který s vašimi korporátními emisemi udělá přesně to, co manažeři ponoření do svých excellovských tabulek a grafů nechtějí, zákazníci se jen pohrnou. Někteří lidé si navíc kupují velké motory už jen proto, že neustále žijí ve strachu, že jednou nebudou, tak aby už náhodou nebylo pozdě. Zkrátka, když si koupíte dvanáctiválec teď, už vám ho nikdo nesebere, i kdyby se v EU postavili na hlavu.

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 57 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků