Mercedes (možná) odhaluje své revoluční sportovní auto

Značka Mercedes-Benz se netají tím, že v rámci letošních oslav 50. výročí AMG přichystá hypersport s motorem z Formule 1. Jeho podobu zatím tají...

Zatím se stále neví, při jaké příležitosti letos koncern Daimler, do kterého patří i letos jubilující značka AMG, přestaví svůj hypersport.

Již vloni se objevily oficiální informace, že v útrobách tohoto vozu bude pohonná jednotka z monopostu F1 Mercedes. Mělo by jít o hybridní soustrojí ve verzi pro sezonu 2016. Tedy té, v níž se mistrem světa stal Nico Rosberg a prvním vicemistrem Lewis Hamilton. Oba to jsou, pochopitelně, jezdci Mercedesu.

Tato formule 1 pro silniční provoz má mít výkon kolem tisíce koňských sil a poměr výkonu a hmotnosti 1:1.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na prvním snímku je vůz nenápadně v pozadí, na druhém ukazuje zadní partie

Podoba byla zatím přísně utajována. Nyní ovšem Mercedes-Benz vydal sadu fotografií, kterými dokumentuje šíři záběru svého designového centra. A na dvou z nich je automobil, jehož tvary jsou typické pro hypervýkonné silniční sportovní vozy. Na první z nich je vůz v pozadí za dalšími dvěma koncepty, druhá ukazuje podobu zádě.

Tuning | Technika | Mercedes-Benz

Slávu AMG započala "Rudá svině". Značka nyní slaví 50. výročí

Není samozřejmě vůbec jisté, že se skutečně jedná o tento vůz, natož o jeho finální podobu. Nicméně, zdá se nám být pravděpodobné, že půjde minimálně o jednu z fází designového vývoje chystaného hypersportu.

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků