Mercedes ML 63 AMG s novinkami pro rok 2011

DaimlerBenz představil vylepšenou verzi vrcholného modelu řady ML s označením 63 AMG pro modelový rok 2011. V čem je jiný?

Na první pohled si všimneme přepracované, členitější kapoty a zatmavených bi-xenonových reflektorů. Zadní svítilny mají nyní čiré kryty a světelné zdroje z LED a podobně jako ty přední disponují zatmavením, což zvyšuje kontrast s bílým lakováním vozu, který vidíte na přiložených snímcích.

Pod kapotou se však nic nezměnilo, oproti očekávání zde tedy nenajdeme nový vidlicový osmiválec AMG s objemem 5,5 l a dvojitým přeplňováním, který se v jiných vozech Mercedes-Benz dodává ve výkonových verzích 544 koní (400 kW) a 571 koní (420 kW) a s točivými momenty 800, resp. 900 Nm. Takže i nový Mercedes ML 63 AMG se musí spokojit s konvenčním, atmosféricky plněným osmiválcem s objemem 6,3 l, výkonem 510 koní (375 kW) při 6 800 ot./min. a točivým momentem „pouhých“ 630 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

To však tomuto mohutnému SUV umožní zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,0 s a dosažení nejvyšší, elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Ačkoli se již nejedná o žádný výkřik techniky, jednotka 6,3 l AMG vloni získala v anketě Motor roku (Engine of the Year 2009) ceny Nejlepší výkonný motor a Nejlepší motor nad objem 4 l. Samozřejmostí je použití automatické převodovky AMG Speedshift 7G-Tronic s trojicí přednastavených režimů. Točivý moment se přenáší trvale na všechna kola v poměru 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Podvozek dále využívá předností pneumatického pérování Airmatic, adaptivního tlumení ADS a automatické samonivelace obou náprav, k tomu je třeba přičíst posílenou brzdovou soustavu se zdvojenými a odvrtávanými kotouči.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pětipaprskové slitinové ráfky AMG s dvoubarevným lakováním obouvají pneumatiky 295/40 R20, na přání se dodávají větší ráfky a pneumatiky 295/35 R21. Do standardní výbavy patří elektricky stavitelná sportovní sedadla, kožené čalounění kombinované s doplňky z Alcantary, specifický volant nebo hliníkové páčky manuálního řazení převodů, palubní deska může být na přání potažena kůží Nappa.

První modernizované vozy Mercedes ML 63 AMG se ke svým majitelům dostanou již během tohoto měsíce, cena byla stanovena na 105 077 eur včetně daně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz ML 63 AMG 2011
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků