Mercedes ML 2012: oficiálně představeno

Nový Mercedes–Benz ML se přiblížil běžným kombíkům. Do terénu s ním totiž jezdí jen málokdo. Známe detaily (+ 2x video)

V posledních dnech do éteru unikla řada dílčích snímků nové generace vozu Mercedes – Benz ML, dnes vám však již můžeme tuto novinku představit detailněji a včetně všech motorových verzí. Těžko bychom hledali jinou automobilovou novinku, jejíž premiéře by předcházelo tolik úniků fotografií z maskovaného testování na běžných silnicích, než Mercedes – Benz ML připravovaný pro modelový rok 2012. Objevují se již od loňského podzimu a my jsme vám je přinesli na tomto, tomto nebo na tomto místě. Za zmínku stojí také snímky pozorného čtenáře Autorevue.cz, který vůz letos v březnu zachytil přímo v ulicích Prahy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová generace „emelka“ bohužel vypadá spíše jako baculatý kombík než nějaké SUV nebo off-road, přesto si zachovává některé specifické rysy svého předchůdce. Řeč je třeba o výrazné masce chladiče, bocích karoserie s hlubokými prolisy neb výrazných zadních svítilnách. Velký krok vpřed zřejmě udělal interiér, jenž se nyní vyznačuje opravdu kvalitně vyhlížejícími materiály, přičemž celkové pojetí do značné míry vychází ze sedanu řady S. Širší středová konzole nese hliníkové dekorační lišty a vylepšenou soustavu Command.

Tip: Prezentační videosekvence najdete na tomto a na tomto místě.

Na počátku prodejů budou k mání tři motory. Potvrdil se náš předpoklad o tom, že se základem nabídky stane provedení ML 250 Bluetec se čtyřválcovým přeplňovaným dieselem s objemem 2,1 l, výkonem 204 koní (150 kW) a točivým momentem 500 Nm (!). Více legrace nabídne typ ML 350 Bluetec se vznětovým šestiválcem o objemu 3,0 l, výkonu 258 koní (190 kW) a točivém momentu 619 Nm. Dosáhne nejvyšší rychlosti 224 km/h a zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,5 s. Pokud patříte k zastáncům benzínu, máte k mání verzi ML 350 BlueEfficiency se zážehovým šestiválcem s objemem 3,5 l, výkonem 306 koní (225 kW) a točivým momentem 370 Nm. S ním pojedete až 235 km/h, ale hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h bude poněkud horší. Bez ohledu na pohonnou jednotku jsou standardně instalovány sedmistupňové automatizované převodovky 7G-Tronic Plus pohánějící trvale všechna čtyři kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podvozek je vybaven adaptivními tlumiči, za příplatek vzduchovým pérováním Airmatic s automatickou nivelací na obou nápravách a redukcí naklánění v zatáčkách. A nebyl by to Mercedes, abychom se nemohli těšit na nejnovější dostupné asistenční systémy. Mezi nimi v případě nové generace ML najdeme také soustavu Night View Assist Plus s lokalizací chodců za snížené viditelnosti, hlídání mrtvého bodu vnějších zpětných zrcátek Blind Spot Assist, automatické parkování Active Park Assist a řadu dalších. Nový Mercedes – Benz ML se veřejnosti představí na letošním autosalonu ve Frankfurtu, kde bychom se měli dozvědět také ceny a parametry připravované vrcholné verze AMG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 296 000 Kč
Mercedes Sprinter 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 158 333 km
Cena: 230 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek