Mercedes-Maybach S600 Guard vás ochrání i před útokem z Kalašnikova

Mercedes-Maybach má o 20 cm delší rozvor než prodloužená třída S. Pokud jde ale o technická řešení obrněné limuzíny, ta jsou samozřejmě tajná.

Automobilka Mercedes-Benz představila obrněnou verzi luxusní limuzíny S600 Maybach, která splňuje stupeň balistické ochrany VR10. Konstrukce auta odolá i útoku z útočných pušek, například z oblíbené AK 47. Maybach splňuje také direktivu ERV 2010, která zase předepisuje vysoký standard ochrany před útokem například granátem nebo jinou náloží.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Obrněný Mercedes-Maybach Guard ochrání posádku před útokem například z klasického Kalašnikova. Skla i karoserie zastaví střely s tvrdým jádrem a odolají i silnému výbuchu

Mercedes-Maybach má o 20 cm delší rozvor než prodloužená třída S. Pokud jde ale o technická řešení obrněné limuzíny, ta jsou samozřejmě tajná. Mercedes ani nezveřejňuje metodiku zkoušení balistické ochrany. Základem pancéřování jsou speciální ocelové a kevlarové pláty, auto si vlastně veze svojí neprůstřelnou vestu.

Bezpečnost | SUV | Video | Život řidiče | Off-roady | Mercedes-Benz

Obrněný Mercedes-Benz GL vs Kalašnikov? 1:0

Pokud jde o ochranu před náložemi, Mercedes se soustředil nejen na útok hozeným granátem nebo výbušninou, která exploduje vedle vozidla, ale i na situaci, kdy auto najede na minu. Jistě, každá ochrana má svá omezení a úplně nezničitelný Maybach nebude. Nicméně cestujícím poskytuje slušnou šanci na přežití.

Technika | Luxusní auta | Frankfurt 2015 | Audi

Pancéřované Audi A8 L Security vydrží ještě víc než dosud

Možná si říkáte, k čemu takové pancéřování je, ale na světě jsou místa, kde dochází k větší mele než u nás ráno před výprodejem u Kauflandu. Jako diktátor v nějaké středoafrické zemi byste jistě ocenili možnost hulákat na své poddané ze standardně dodávaného amplionu, aniž byste museli vystupovat ze svého luxusního vozu mezi tu lůzu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podrobnosti o konstrukci Mercedes tají, ale základem jsou speciální ocelové a kevlarové pláty podobně jako u neprůstřelné vesty. Cena se odvíjí od požadavků koncového klienta

Mercedes tají hmotnost obrněné limuzíny S600 Maybach Guard, ale pokud odhadujete něco okolo 3,5 tuny, nebudete daleko od pravdy. Dvěma turby přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu 530 koní a točivém momentu 830 Nm tak bude mít s pancéřovanou limuzínou trochu více práce. Maximální rychlost vozu je omezena na 210 km/h kvůli životnosti speciálních zesílených pneumatik.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků