Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard: Pancéřák stojí 38 milionů

Pomazané hlavy, monarchové a mafiánští bossové mají neklidné spaní. Zpříjemnit jim ho může pancéřovaná S-Klasse v nejdelší možné verzi.

Majitelé dlouhatánských černých limuzín se bojí o svůj život, leckdy právem. Právě jim je schopen Mercedes, respektive Maybach, od letošního září vyrobit zakázkového obrněného obra. Na první pohled jde o „standardní“ S 600 Pullman, 6,5 m dlouhého a skoro 1,6 m vysokého jezevčíka. Jenže pod karoserií i podvozkem se skrývají ocelové pláty. Tenhle drobek totiž váží 5,1 tuny...

Video | Autosalony | Luxusní auta | Premiéry | Mercedes-Benz | Ženeva 2015

Podívejte se, jak nový Maybach Pullman připlul na tiskovou konferenci

Pohání ho zcela sériový dvanáctiválec do V 5,98 l. Díky dvěma turbům dává 390 kW a 830 N.m, příval točivého momentu je k mání už v nízkých 1900 otáčkách. Vůz bude schopen rozpohybovat na 160 km/h, než placenému profesionálovi s vybraným chováním za volantem zatne případné závodnické choutky omezovač. Vzhledem k velikosti silničního korábu by byla vyšší rychlost stejně nebezpečná jako střelba z pušky, nebo granát vhozený pod kola.

Dlouhatánský mercedes, pardon, maybach s extrémním rozvorem náprav takřka 4,42 m totiž odolá obojímu dle standardů nejvyšší balistické ochrany VR9 a směrnice ERV 2010. Pod kabátek už přímo v Sindelfingenu implantují ušlechtilou ocel a aramidová vlákna, ta chrání proti střepinám. Všechna okna, samozřejmě vrstvená, pokrývá z vnitřní strany ještě polykarbonát a stahuje tradiční hydraulika. Už v základu jsou vybavena záclonkami, to zadní navíc ještě ocelovou stahovatelnou roletou, co kdyby náhodou, boční pak decentně zatmavená.

Design | Luxusní auta | Premiéry | Mercedes-Benz

Mercedes-Maybach Pullman míří do Ženevy. Na délku má 6,5 m

Prostor vpředu nás trápit nemusí, nahlédněme raději dozadu. V základu si pasažéři hoví ve dvou nejkvalitnější kůží potažených křeslech a mají k dispozici jak královské (klidně doslova...) místo pro nohy, tak i velkou obrazovku, kdyby se chtěli pobavit. Druhá, proti umístěná dvojice je v „extras“ za nějaké to euro navíc.

Vše ovládají elektromotorky včetně dovírání těžkých dveří a dělící stěny mezi prostorem pro VIP cestující a řidiče se spolujezdcem. Sedačky v nejkvalitnější kůži pochopitelně nevyjímaje. Na stropě najdeme tři překvapivě analogové budíky s ukazatelem času, teploty venku a rychlosti. Z příplatkové výbavy kromě sirén, majáků a nejrůznějších možností komunikace pomocí vysílaček zaujme asi nejvíc druhá startovací baterie. Ta leckdy přijde vhod...

Tajné | Luxusní auta | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz S-Class Pullman: cena půjde daleko přes 20 milionů

Pullman Guard stojí 1,4 milionu eur (37,8 milionů korun). Mercedes chtěl novými vozy Maybach konkurovat britskému aristokratovi z Goodwoodu a v tomto ohledu jej opravdu překonal. Jenže ti, kdo si koupí rolls-royce, by o nějakém „obyčejném“ esku ani neuvažovali, při vší úctě k trojcípé hvězdě...

Pořádný ranec, tohle auto si nemůže dovolit jen tak někdo, rozpočty vládců na Blízkém Východě ale jistě částka příliš nezruinuje. První klienti, kteří si je teď objednají, však musejí vydržet minimálně do července 2017, než se budou moci svézt .Označení Pullman zdědil Daimler po výrobci luxusních vagónů a má jej chráněné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků