Německá automobilka Merdcedes-Benz loni prodala více vozů, než kdykoli předtím ve své historii. S více než 1,261 milionů vozů se jí předchozí rekord z roku 2007 podařilo překonat o osm procent. Přispěl k tomu zájem zákazníků v Číně a dalších zemích BRIC, překvapivě dobře se ale mercedesy prodávaly i v USA.
Obzvláště silný byl konec roku, v prosinci stouply prodeje o 15,1 procenta. Rok 2011 byl rekordní i pro celou divizi osobních automobilů koncernu Daimler. Ta kromě Mercedesu zahrnuje i značky Smart a Maybach, loni celkově posílila o 7,7 procenta.
Mercedesu se daří především na trzích zemí BRIC, tedy v Brazílii, Rusku, Indii a Číně. Loňské prodeje v Číně překonaly rok 2010 o více než 30 procent, v Rusku se prodalo dokonce o 47,3 procenta aut více než předloni. S 193 tisíci prodanými vozy se Čína na celkových prodejích Mercedesu podílela téměř jednou pětinou. Podobné úspěchy v těchto zemích ale slaví i další luxusní značky. Například prodeje Audi loni v Číně stouply o 37 procent.
Zájem zákazníků rostl i na dalších asijských trzích. Na Tchaj-wanu se prodalo téměř o třetinu více vozů. O 7,1 procenta více mercedesů se prodalo navzdory březnovému zemětřesení a vlně tsunami v Japonsku.
Nejvíce mercedesů se ale tradičně prodá v Německu. Letos tomu bylo stejně, prodeje zde ale mírně poklesly. Na pozici druhého největšího trhu značky se po několikaleté přestávce vrátily Spojené státy.
Maybach končí
Prodeje luxusních limuzín značky Maybach překonaly 200 kusů a byly lepší, než v uplynulých dvou letech. Osud značky je ale již zpečetěn. Šéf Daimleru Dieter Zetsche v listopadu prohlásil, že automobilka do dvou let končí. „Debatovali jsme o tom, která cesta má v luxusním segmentu největší šanci na úspěch. A dospěli jsme k jasnému přesvědčení, že šance Mercedesu na odbyt je větší než v případě Maybachu,“ vysvětlil pro deník Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Zdroj: E15.cz