Mercedes končí s dvanáctiválcem. Jako první o něj přišla řada SL

Mercedes-Benz poněkud v utajení stahuje z prodeje vrcholný dvanáctiválec spojený s řadou SL. Na verze SL 600 a SL 650 AMG tak už můžeme pouze v dobrém vzpomínat. Nejhorší na celé věci je fakt, že v další generaci, která přijde na trh příští rok, se už takto velkého motoru s největší pravděpodobností nedočkáme. Nedá se nic dělat, downsizing je zkrátka v kurzu. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Nejsilnější verzí bude po odchodu dvanáctiválce SL 63 AMG s přeplňovaným osmiválcem

Pro zopakování připomeňme, že vidlicový dvanáctiválec, který využívalo „slabší provedení“ SL 600 podával maximální výkon 510 koní a 830 Nm. Jeho výkonnější šestilitrová alternativa vyprodukovala dokonce 604 koní a 1000 Nm. Ano, současné moderní přeplňované osmiválce dokážou s přehledem to samé, ale dvanáctiválcové jednotce se stejně nevyrovnají.

Někteří za tímto krokem vidí snahu převést zákazníky k vrcholnému modelu SLS AMG, což možná může být také částečně pravda. Ať už je to jak chce, dnešní doba svázaná trochu zvláštními eko-normami těmto velkým motorům nepřeje. S odchodem dvanáctiválců z nabídky pro řadu SL si pouze přidáme další dvě položky do nemalého seznamu. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků