Mercedes končí s dvanáctiválcem. Jako první o něj přišla řada SL

Mercedes-Benz poněkud v utajení stahuje z prodeje vrcholný dvanáctiválec spojený s řadou SL. Na verze SL 600 a SL 650 AMG tak už můžeme pouze v dobrém vzpomínat. Nejhorší na celé věci je fakt, že v další generaci, která přijde na trh příští rok, se už takto velkého motoru s největší pravděpodobností nedočkáme. Nedá se nic dělat, downsizing je zkrátka v kurzu. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Nejsilnější verzí bude po odchodu dvanáctiválce SL 63 AMG s přeplňovaným osmiválcem

Pro zopakování připomeňme, že vidlicový dvanáctiválec, který využívalo „slabší provedení“ SL 600 podával maximální výkon 510 koní a 830 Nm. Jeho výkonnější šestilitrová alternativa vyprodukovala dokonce 604 koní a 1000 Nm. Ano, současné moderní přeplňované osmiválce dokážou s přehledem to samé, ale dvanáctiválcové jednotce se stejně nevyrovnají.

Někteří za tímto krokem vidí snahu převést zákazníky k vrcholnému modelu SLS AMG, což možná může být také částečně pravda. Ať už je to jak chce, dnešní doba svázaná trochu zvláštními eko-normami těmto velkým motorům nepřeje. S odchodem dvanáctiválců z nabídky pro řadu SL si pouze přidáme další dvě položky do nemalého seznamu. 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

 

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků