Mercedes GL v omezené sérii Grand Edition

Prazvláštní obřík v podobě rozložitého SUV Mercedes – Benz GL nedostatkem komfortu netrpí, ale nyní nabídne ještě více.

Stuttgartští totiž právě představili omezenou sérii Grand Edition, jež má vozu, faceliftovanému pro modelový rok 2010, dále přidat na okázalosti a komfortu. Novinka se vyznačuje řadou specifických prvků zaměřených především na dojem. Všimneme si nových dvacetipalcových litých ráfků, dvoubarevného koženého čalounění nebo dřevěných obkladů v černém odstínu. Příď vozu se v rámci série Grand Edition dočkala zatmavených podkladů sdružených svítilen, nového nárazníku s vestavěnými denními světly z LED a větší masky chladiče leskle černým žebrováním a výraznými chromovanými vodorovnými lištami. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ráfky, nášlapové rámy podél prahů a spíše stylizovaný ochranný kryt motoru jsou lakovány šedým, metalizovaným odstínem. Pozornost designérů se však soustředila na prostor pro cestující, jehož předností si majitel vozu užívá zpravidla častěji než obdivných pohledů na jeho karoserii. Sedadla jsou zcela nová a vyznačují se již výše zmíněným dvoubarevným koženým čalouněním se zvýrazněným stehováním, přičemž se toto schéma přenáší také na obklady dveří. Decentní obklady z černého dřeva najdeme na volantu, dveřích a palubní desce. K dojmu větší exkluzivity přispívají také působivé osvětlení částí přístrojové desky a dveřních madel v odstínu podsvitu ovladačů, černé čalounění stropu, velurové koberce, sportovní pedály z leštěné nerezové oceli a emblém „Grand Edition“ na středové konzoli.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sada Grand Edition je pro řadu GL k mání v kombinaci se všemi nabízenými motory od šestiválcových verzí GL 350 BlueTec 4Matic a GL 350 CDI 4Matic až k osmiválcům GL 450 a GL 500. Všechny verze Grand Edition jsou v Evropě standardně dodávány trvalým pohonem všech kol, pneumatickým pérováním Airmatic s adaptivním tlumením Adaptive Damping System a řízením Direct-Steer. V Německu byly stanoveny ceny v rozmezí v přepočtu od 1 971 000 do 2 440 000 Kč za verze GL 350 CDI, resp. GL 500. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků