Mercedes GL v omezené sérii Grand Edition

Prazvláštní obřík v podobě rozložitého SUV Mercedes – Benz GL nedostatkem komfortu netrpí, ale nyní nabídne ještě více.

Stuttgartští totiž právě představili omezenou sérii Grand Edition, jež má vozu, faceliftovanému pro modelový rok 2010, dále přidat na okázalosti a komfortu. Novinka se vyznačuje řadou specifických prvků zaměřených především na dojem. Všimneme si nových dvacetipalcových litých ráfků, dvoubarevného koženého čalounění nebo dřevěných obkladů v černém odstínu. Příď vozu se v rámci série Grand Edition dočkala zatmavených podkladů sdružených svítilen, nového nárazníku s vestavěnými denními světly z LED a větší masky chladiče leskle černým žebrováním a výraznými chromovanými vodorovnými lištami. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ráfky, nášlapové rámy podél prahů a spíše stylizovaný ochranný kryt motoru jsou lakovány šedým, metalizovaným odstínem. Pozornost designérů se však soustředila na prostor pro cestující, jehož předností si majitel vozu užívá zpravidla častěji než obdivných pohledů na jeho karoserii. Sedadla jsou zcela nová a vyznačují se již výše zmíněným dvoubarevným koženým čalouněním se zvýrazněným stehováním, přičemž se toto schéma přenáší také na obklady dveří. Decentní obklady z černého dřeva najdeme na volantu, dveřích a palubní desce. K dojmu větší exkluzivity přispívají také působivé osvětlení částí přístrojové desky a dveřních madel v odstínu podsvitu ovladačů, černé čalounění stropu, velurové koberce, sportovní pedály z leštěné nerezové oceli a emblém „Grand Edition“ na středové konzoli.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sada Grand Edition je pro řadu GL k mání v kombinaci se všemi nabízenými motory od šestiválcových verzí GL 350 BlueTec 4Matic a GL 350 CDI 4Matic až k osmiválcům GL 450 a GL 500. Všechny verze Grand Edition jsou v Evropě standardně dodávány trvalým pohonem všech kol, pneumatickým pérováním Airmatic s adaptivním tlumením Adaptive Damping System a řízením Direct-Steer. V Německu byly stanoveny ceny v rozmezí v přepočtu od 1 971 000 do 2 440 000 Kč za verze GL 350 CDI, resp. GL 500. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků