Mercedes GL P670: dvanáctiválec od MKB

U MKB se toho zkrátka nebojí. Tentokrát vestavěli do těžkého SUV Mercedes – Benz GL dvanáctiválec s výkonem 668 koní.

Německá ladičská společnost MKB je známa svými agresivně střiženými tuningu, vycházejícími především z vozů značky Mercedes – Benz, nicméně skutečně proslula náročnými modifikacemi polozávodních pohonných jednotek AMG. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na stavby MKB P 1000 (alias Mercedes – Benz SL65 AMG) nebo MKB 63/8 (Mercedes – Benz C63 AMG). Nyní obrátila své zraky k vozům Mercedes – Benz GL, pro něž nabízí řadu posilovacích sad s výkony v rozpětí od 286 do 668 koní (210 až 491 kW).

Pro řadu M-B GL u MKB připravili několik upravených verzí. Vznětové typy 350 CDI posílily na 286 koní (210 kW) a 450 CDI nyní dávají 360 koní (265 kW) a 850 Nm točivého momentu. Milovníci opravdu působivé akcelerace pak mohou zvolit zážehové provedení GL 500 s osmiválcem posíleným na 430 koní (316 kW) a 550 Nm, což zřejmě s tímto těžkým monstrem „zacvičí“. Pokud vám ale nestačí ani tyto hodnoty, je pro vás připravena úprava MKB P670. Jejím jádrem je náhrada standardního osmiválce z řady GL 500 vidlicovým dvanáctiválcem, jenž díky přeplňování dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 668 koní (491 kW) a točivého momentu plných 1 200 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ten se na kola obou náprav přenáší skrze upravenou automatickou převodovku a soustavu 4-Matic s novým řídicím programem. Vylepšený Mercedes díky tomu dosahuje jízdních výkonů srovnatelných se supersportovními vozy, zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,4 s a rozjede se až na 270 km/h. Podvozek je pochopitelně upravený a opatřený novou brzdovou soustavou s keramickými kotouči o průměru 380 mm na obou nápravách a šesti, resp. čtyřpístkovými třmeny.

A cena této přestavby? Ta je šílená podobně jako přestavba sama. Pánům z MKB údajně zabere půl roku a vás přijde v přepočtu na 5 374 000 Kč bez daně. Počítá se přitom s tím, že před tím přistavíte svůj výchozí M-B GL 500…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků