Mercedes GL P670: dvanáctiválec od MKB

U MKB se toho zkrátka nebojí. Tentokrát vestavěli do těžkého SUV Mercedes – Benz GL dvanáctiválec s výkonem 668 koní.

Německá ladičská společnost MKB je známa svými agresivně střiženými tuningu, vycházejícími především z vozů značky Mercedes – Benz, nicméně skutečně proslula náročnými modifikacemi polozávodních pohonných jednotek AMG. Z poslední doby si vzpomeneme třeba na stavby MKB P 1000 (alias Mercedes – Benz SL65 AMG) nebo MKB 63/8 (Mercedes – Benz C63 AMG). Nyní obrátila své zraky k vozům Mercedes – Benz GL, pro něž nabízí řadu posilovacích sad s výkony v rozpětí od 286 do 668 koní (210 až 491 kW).

Pro řadu M-B GL u MKB připravili několik upravených verzí. Vznětové typy 350 CDI posílily na 286 koní (210 kW) a 450 CDI nyní dávají 360 koní (265 kW) a 850 Nm točivého momentu. Milovníci opravdu působivé akcelerace pak mohou zvolit zážehové provedení GL 500 s osmiválcem posíleným na 430 koní (316 kW) a 550 Nm, což zřejmě s tímto těžkým monstrem „zacvičí“. Pokud vám ale nestačí ani tyto hodnoty, je pro vás připravena úprava MKB P670. Jejím jádrem je náhrada standardního osmiválce z řady GL 500 vidlicovým dvanáctiválcem, jenž díky přeplňování dvojicí turbodmychadel dosahuje výkonu 668 koní (491 kW) a točivého momentu plných 1 200 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ten se na kola obou náprav přenáší skrze upravenou automatickou převodovku a soustavu 4-Matic s novým řídicím programem. Vylepšený Mercedes díky tomu dosahuje jízdních výkonů srovnatelných se supersportovními vozy, zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,4 s a rozjede se až na 270 km/h. Podvozek je pochopitelně upravený a opatřený novou brzdovou soustavou s keramickými kotouči o průměru 380 mm na obou nápravách a šesti, resp. čtyřpístkovými třmeny.

A cena této přestavby? Ta je šílená podobně jako přestavba sama. Pánům z MKB údajně zabere půl roku a vás přijde v přepočtu na 5 374 000 Kč bez daně. Počítá se přitom s tím, že před tím přistavíte svůj výchozí M-B GL 500…

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 84 738 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy M 2.987
Rok výroby: 2010
Stav: 152 626 km
Cena: 470 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků