Mercedes G „BA3 Final Edition“: loučení

Automobilka Mercedes – Benz představuje omezenou sérii BA3 Final Edition, jež má zazářit legendární řadě G na ústup.

Je to neuvěřitelné, ale Mercedes Benz třídy G se i po třiceti letech vyrábí bez významných změn. Světu se toto robustní terénní vozidlo představilo v roce 1979, do dnešních dní se jej prodalo více než 200 000 exemplářů a my jsme se tomuto jubileu podrobně věnovali na tomto místě. I přes pouze sporadické modernizace má tento pozoruhodný automobil stále řadu příznivců, čtenáři německého magazínu Off Road jej dokonce ověnčili titulem „Off road roku 2011“! Doba ale přeci jen pokročila.

Panika však není na místě, neboť ukončení výroby se zatím týká pouze dvoudveřové verze SWB s kratším rozvorem náprav. Na rozloučenou s tímto provedením Mercedesu G byla představena omezená série BA3 Final Edition, zároveň se můžeme těšit také na podobnou sérii Edition Select, jež vychází z čtyřdveřového modelu Mercedes G500 LWB. „Krátké géčko“ BA3 Final Edition bude k mání v typech G350 BlueTEC a G 500 a dostane řadu doplňků z nabídky AMG včetně rozšířených blatníků lakovaných v barvě karoserie s navazujícími prahovými rámy, masky chladiče s chromovanými příčkami a pětipaprskových litých kol.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz G350 BlueTEC BA3 Final Edition

Ve výbavě najdeme také parkovací asistent, hlídání tlaku v pneumatikách nebo elektricky ovládané střešní okno. Uvnitř se pak můžeme těšit na vyhřívaná a odvětrávaná, černou kůží čalouněná sedadla, dřevěné obklady, přípravu pro telefon, gumové koberce, soustavu schránek v zavazadlovém prostoru a chromované detaily na voliči převodovky, přepínačích či rámečcích reproduktorů. Mercedes – Benz G BA3 Final Edition se bude prodávat v přepočtu za 2 180 000 Kč (G350 BlueTEC), resp. 2 430 000 Kč.

Pro delší verzi a sérii Edition Select byl za výchozí provedení zvolena osmiválcová varianta G500. Karoserii zdobí dvoubarevné lakování, chromované rámy podél prahů a pod předním nárazníkem a osmnáctipalcové ráfky. Za zmínku stojí ještě podprahové výfuky AMG, dodatečná ochrana podvozku nebo lišty z uhlíkových kompozitů na bocích. Interiéru vévodí kombinace černé a „porcelánově“ bílé kůže, jinak jde o prakticky stejné provedení jako v případě série BA3 Final Edition. O zábavu se stará audiosoustava Harman Kardon Logic7 s výkonem 450 W a dvanácti reproduktory. Série Edition Select se dodává k modelu G500 za příplatek 162 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes - Benz G500 Edition Select
 
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků