Mercedes G 500 4x4² je menší než 6x6, ale pořád vypadá hodně působivě

Mercedes postavil na svůj ženevský stánek hned několik zajímavých automobilů, ale jeden z toho všeho vyčnívá. A to doslova. Nad svými běžnými sourozenci totiž ční Mercedes-Benz G 500 4x42. Možná to není pick-up s trojicí náprav, ale přesto tohle auto vypadá pořád velmi působivě. 

Video | Premiéry | Mercedes-Benz | Design

Mercedes-Benz 4x4² je menší brácha 6x6. Používá motor z AMG GT

Aby také ne, kromě karbonových doplňků nebo nárazníků z G 63 AMG má G 4x42 světlou výšku zvedlou na plných 450 mm, což už samo o sobě udělá také po stránce vzhledu své. Přestože si většinoví zákazníci tento vůz asi budou kupovat především kvůli monstróznímu vzhledu, nejde o žádnou náhražku. Auto má neskutečné nájezdové úhly (52° vpředu, 54° vzadu), dokáže projet metr hluboký brod a vyjede stoupání 100 %. 

Zajímavý je také motor, protože na místo staršího osmiválce se nastěhovala nová jednotka představená spolu s AMG-GT. Čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec nabídne 310 kW (422 k) a schopnost vypořádat se s limity normy Euro 6. 

Věci jako stálý pohon, redukce nebo uzávěrka všech tří diferenciálů jsou naprostou samozřejmostí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 84 738 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Třídy M 2.987
Rok výroby: 2010
Stav: 152 626 km
Cena: 470 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 80 440 km
Cena: 186 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků