Mercedes G 500 4x4² je menší než 6x6, ale pořád vypadá hodně působivě

Mercedes postavil na svůj ženevský stánek hned několik zajímavých automobilů, ale jeden z toho všeho vyčnívá. A to doslova. Nad svými běžnými sourozenci totiž ční Mercedes-Benz G 500 4x42. Možná to není pick-up s trojicí náprav, ale přesto tohle auto vypadá pořád velmi působivě. 

Video | Design | Mercedes-Benz | Premiéry

Mercedes-Benz 4x4² je menší brácha 6x6. Používá motor z AMG GT

Aby také ne, kromě karbonových doplňků nebo nárazníků z G 63 AMG má G 4x42 světlou výšku zvedlou na plných 450 mm, což už samo o sobě udělá také po stránce vzhledu své. Přestože si většinoví zákazníci tento vůz asi budou kupovat především kvůli monstróznímu vzhledu, nejde o žádnou náhražku. Auto má neskutečné nájezdové úhly (52° vpředu, 54° vzadu), dokáže projet metr hluboký brod a vyjede stoupání 100 %. 

Zajímavý je také motor, protože na místo staršího osmiválce se nastěhovala nová jednotka představená spolu s AMG-GT. Čtyřlitrový přeplňovaný osmiválec nabídne 310 kW (422 k) a schopnost vypořádat se s limity normy Euro 6. 

Věci jako stálý pohon, redukce nebo uzávěrka všech tří diferenciálů jsou naprostou samozřejmostí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků