Mercedes E63 AMG dostane nový motor

„Supersedan“ ze Stuttgartu prohrál svůj boj o zachování „atmosféry“, připravili pro něj totiž nový osmiválec. A s přeplňováním.

Stávající generace modelu Mercedes – Benz E63 AMG, vrcholného provedení řady E, se představila přesně před dvěma lety a již vloni v létě prošel drobným faceliftem. V modelovém roce 2012 se dočká také nového motoru (M157), který nahradí dosavadní atmosféricky plněný osmiválec s objemem 6,2 l, jenž ale zatím pokračuje ve své pouti pozemské v menší řadě Mercedes – Benz C63 AMG. Novinka má také osm válců, ale objem snížený na 5,5 l. Díky přeplňování dvojicí turbodmychadel však dosahuje výkonu 525 koní (386 kW), resp. 557 koní (410 kW) v rámci příplatkové sady AMG Performance.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tato pohonná jednotka dosahuje točivého momentu 700 Nm dostupného v rozmezí od 1 750 do 5 000 ot./min., přičemž AMG Performance Package přidává dalších 100 Nm. Standardní provedení E63 AMG s ní zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,3 s (kombi za 4,4 s) a bez potíží dosáhne elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Sada AMG Performance sníží dobu potřebnou k akceleraci o zanedbatelnou 0,1 s. Stabilizační soustava ESP nabízí tři přednastavené programy včetně režimu Sport, k rychlejší a bezpečnější jízdě mají přispět také pérování AMG Ride Control a rozchod kol na obou nápravách rozšířený o 56 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vylepšený Mercedes E63 AMG však exceluje především v otázce spotřeby paliva a emisí CO2. S karoserií sedan má totiž v průměru spotřebovat 9,8 l/100 km (kombík o 0,2 l/100 km více), což v porovnání s předchůdcem znamená zlepšení o plných 22 %. Emise CO2 pak činí 230, resp. 234 g/km, do těchto hodnot se sada AMG Performance údajně nijak nepromítne. K větší hospodárnosti vedou také sedmistupňová převodovka AMG Speedshift, soustava start/stop nebo elektromechanický posilovač řízení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled se novým motorem osazený Mercedes – Benz E63 AMG vyznačuje specifickými litými ráfky a nápisy „V8 Biturbo“ na předních blatnících. Při pohledu do interiéru si pak všimneme třeba vespod plochého sportovního volantu převzatého z modelu CLS63 AMG, 3D barevného monitoru uprostřed tachometru či nového voliče E-Select s emblémem společnosti AMG. Dodávky těchto vozů začnou během letošního září a ceny mají zůstat nezměněny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků