Mercedes E Coupe Black Desire: touha od Prioru

Německý ladič si tentokrát vzal na mušku nejnovější kupé Mercedes-Benz třídy E a vtiskl mu poněkud osobitější vzhled.

Název tohoto článku dává vzpomenout na vánoční fronty před sítí obchodních domů v dobách dávno minulých, tentokrát jde ale o trochu jinou touhu a trochu jiný Prior. Z německého města Kamp - Lintfort a dílen tamní společnosti Prior Design totiž přijíždí černý, sportovně střižený elegán jménem Black Desire.

Všechny výsostné znaky značky Mercedes-Benz byly nahrazeny emblémy společnosti Prior Design, přesto je již od prvního pohledu jasné, že novinka vychází z aktuální generace stuttgartského kupé řady E. Ladičská kúra spočívá především v dokrášlování exteriéru i prostoru pro cestující, ale firma nabízí také modifikace zaměřené na zlepšení jízdních vlastností a výkonů.

Příď vozu dostala nový nárazník se svislými ventilačními štěrbinami po stranách a výrazným „lízátkem“. Všechny nově vyvinuté díly přidávají standardním křivkám stroje hrany, které prospívají jeho dynamickému vzezření, totéž platí také o prahových obkladech. Vzadu najdeme rozšíření nárazníku s difuzorem a dvěma páry koncovek výfuků nerezové soustavy, decentní odtahovou hranu na víku zavazadlového prostoru a podobně nevýrazný střešní spoiler nad zadním oknem, ve všech případech lze tyto díly objednat v provedení z uhlíkových kompozitů. Černočerné lakování karoserie je oživeno stříbřitými elementy, jež najdeme v okolí masky chladiče (její střed se musí obejít bez tradiční trojcípé hvězdy), po stranách, na zádi i na rámech bočního zasklení. 

Výřezy blatníků zaplňují dvacetipalcové ráfky Prior GT, které mohou být lakovány stříbrně, černě leskle nebo černě matově. V závislosti na motorizaci konkrétního vozu Prior Design dodává širokou škálu prvků zvyšujících výkonové parametry, a to až o 75 koní (55 kW). V kombinaci s tužším podvozkem sníženým o 35 mm tedy bude Black Desire bezpochyby jistě rychlejší a lépe ovladatelný než standardní Mercedes-Benz E Coupe.

Podle tvrzení společnosti Prior Design lze podobným způsobem „poladit“ také variantu Cabrio, obě verze je pak možno doplnit řadou prvků z uhlíkových kompozitů, které najdeme na povrchu i uvnitř karoserie. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E Coupe Black Desire od Prior Desgin
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků