Mercedes E Coupe Black Desire: touha od Prioru

Německý ladič si tentokrát vzal na mušku nejnovější kupé Mercedes-Benz třídy E a vtiskl mu poněkud osobitější vzhled.

Název tohoto článku dává vzpomenout na vánoční fronty před sítí obchodních domů v dobách dávno minulých, tentokrát jde ale o trochu jinou touhu a trochu jiný Prior. Z německého města Kamp - Lintfort a dílen tamní společnosti Prior Design totiž přijíždí černý, sportovně střižený elegán jménem Black Desire.

Všechny výsostné znaky značky Mercedes-Benz byly nahrazeny emblémy společnosti Prior Design, přesto je již od prvního pohledu jasné, že novinka vychází z aktuální generace stuttgartského kupé řady E. Ladičská kúra spočívá především v dokrášlování exteriéru i prostoru pro cestující, ale firma nabízí také modifikace zaměřené na zlepšení jízdních vlastností a výkonů.

Příď vozu dostala nový nárazník se svislými ventilačními štěrbinami po stranách a výrazným „lízátkem“. Všechny nově vyvinuté díly přidávají standardním křivkám stroje hrany, které prospívají jeho dynamickému vzezření, totéž platí také o prahových obkladech. Vzadu najdeme rozšíření nárazníku s difuzorem a dvěma páry koncovek výfuků nerezové soustavy, decentní odtahovou hranu na víku zavazadlového prostoru a podobně nevýrazný střešní spoiler nad zadním oknem, ve všech případech lze tyto díly objednat v provedení z uhlíkových kompozitů. Černočerné lakování karoserie je oživeno stříbřitými elementy, jež najdeme v okolí masky chladiče (její střed se musí obejít bez tradiční trojcípé hvězdy), po stranách, na zádi i na rámech bočního zasklení. 

Výřezy blatníků zaplňují dvacetipalcové ráfky Prior GT, které mohou být lakovány stříbrně, černě leskle nebo černě matově. V závislosti na motorizaci konkrétního vozu Prior Design dodává širokou škálu prvků zvyšujících výkonové parametry, a to až o 75 koní (55 kW). V kombinaci s tužším podvozkem sníženým o 35 mm tedy bude Black Desire bezpochyby jistě rychlejší a lépe ovladatelný než standardní Mercedes-Benz E Coupe.

Podle tvrzení společnosti Prior Design lze podobným způsobem „poladit“ také variantu Cabrio, obě verze je pak možno doplnit řadou prvků z uhlíkových kompozitů, které najdeme na povrchu i uvnitř karoserie. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E Coupe Black Desire od Prior Desgin
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků