Mercedes E Class: nově jen s přímým vstřikem

Pro stávající generaci modelu Mercedes E Class jsou po dvou letech výroby připraveny modernizace (+ 67 foto)

Aktuální provedení sedanu Mercedes – Benz E Class se představilo na začátku roku 2009 a jen několik měsíců nato se představení dočkala také praktičtější verze Mercedes E Class Combi. Pro modelový rok 2011 je pro tuto řadu připravena série modifikací, která se ale týká především pohonných jednotek. V nabídce se objeví dvojice nových zážehových jednotek, čímž od nynějška bude každý Mercedes E disponovat motorem s přímým vstřikováním paliva. Modernizovaná sedmistupňová dvouspojková převodovka má zlepšit dynamické parametry, ale zároveň omezit spotřebu a emise CO2.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nových motorů z řady BlueEfficiency (premiéru slavily pod kapotami modelů S a CL) s přímým vstřikem benzínu BlueDirect se dočkají verze E350 a E500. První dostane vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l, výkonem 306 koní (225 kW) a točivým momentem 370 Nm, což jsou hodnoty o 14 koní, resp. 5 Nm lepší než dosud. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na hladině 250 km/h, ke zrychlení z klidu na 100 km/h postačí 6,3 s. Důležitější je však průměrná spotřeba, která klesla zhruba o 20 % na 6,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prestižní provedení E500 je opatřeno osmiválcem s objemem 4,6 l a dvojitým přeplňováním, takže i přes nižší zdvihový objem dosahuje výkonu 408 koní (300 kW) a točivého momentu 600 Nm, což je o 20 koní a 70 Nm více než dosud. Průměrná spotřeba paliva klesla v tomto případě o 17 % na 8,9 l/100 km a doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h na 5,2 s. Nové motory z řady BlueEfficiency se vyznačují třetí generací vstřikovací soustavy pracující s tlaky až 200 barů, zapalováním MSI (Multi Spark Ignition, až čtyři jiskry v jednom pracovním cyklu) a piezoelektrické vstřikovače schopné až pěti vstřiků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Modernizovaná sedmistupňová rychlostní skříň 7G-Tronic je kombinována se soustavou řízeného zhášení motoru a dodává se do modelů E200 CDI, E220 CDI, E200 a E250. Ke snížení spotřeby přispívají také olejové čerpadlo s proměnným účinkem nebo clona před chladičovou stěnou automaticky upravující množství vzduchu vstupujícího do motorového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 109 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků