Mercedes E Class: nově jen s přímým vstřikem

Pro stávající generaci modelu Mercedes E Class jsou po dvou letech výroby připraveny modernizace (+ 67 foto)

Aktuální provedení sedanu Mercedes – Benz E Class se představilo na začátku roku 2009 a jen několik měsíců nato se představení dočkala také praktičtější verze Mercedes E Class Combi. Pro modelový rok 2011 je pro tuto řadu připravena série modifikací, která se ale týká především pohonných jednotek. V nabídce se objeví dvojice nových zážehových jednotek, čímž od nynějška bude každý Mercedes E disponovat motorem s přímým vstřikováním paliva. Modernizovaná sedmistupňová dvouspojková převodovka má zlepšit dynamické parametry, ale zároveň omezit spotřebu a emise CO2.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nových motorů z řady BlueEfficiency (premiéru slavily pod kapotami modelů S a CL) s přímým vstřikem benzínu BlueDirect se dočkají verze E350 a E500. První dostane vidlicový šestiválec s objemem 3,5 l, výkonem 306 koní (225 kW) a točivým momentem 370 Nm, což jsou hodnoty o 14 koní, resp. 5 Nm lepší než dosud. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na hladině 250 km/h, ke zrychlení z klidu na 100 km/h postačí 6,3 s. Důležitější je však průměrná spotřeba, která klesla zhruba o 20 % na 6,8 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prestižní provedení E500 je opatřeno osmiválcem s objemem 4,6 l a dvojitým přeplňováním, takže i přes nižší zdvihový objem dosahuje výkonu 408 koní (300 kW) a točivého momentu 600 Nm, což je o 20 koní a 70 Nm více než dosud. Průměrná spotřeba paliva klesla v tomto případě o 17 % na 8,9 l/100 km a doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h na 5,2 s. Nové motory z řady BlueEfficiency se vyznačují třetí generací vstřikovací soustavy pracující s tlaky až 200 barů, zapalováním MSI (Multi Spark Ignition, až čtyři jiskry v jednom pracovním cyklu) a piezoelektrické vstřikovače schopné až pěti vstřiků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Modernizovaná sedmistupňová rychlostní skříň 7G-Tronic je kombinována se soustavou řízeného zhášení motoru a dodává se do modelů E200 CDI, E220 CDI, E200 a E250. Ke snížení spotřeby přispívají také olejové čerpadlo s proměnným účinkem nebo clona před chladičovou stěnou automaticky upravující množství vzduchu vstupujícího do motorového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 84 738 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Třídy M 2.987
Rok výroby: 2010
Stav: 152 626 km
Cena: 470 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 80 440 km
Cena: 186 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků