Mercedes CLS Brabus: posílení jen pro diesely

Renomovaná ladičská společnost Brabus v Ženevě představí svůj nový program pro Mercedes – Benz CLS druhé generace.

Nástup druhé generace „čtyřdveřového kupé“ Mercedes – Benz CLS nemohl zůstat bez povšimnutí pánů z Brabusu, kteří pro ni vyvinuli kompletní sadu spoilerů, doplňků interiéru i úprav vedoucích ke zvýšení výkonu motorů. Pokud zůstáváte zastánci zážehových jednotek, máte v tomto ohledu zatím smůlu, modifikace se totiž soustředí výhradně na „diesely“. Kdo ví, zda Brabus ještě někdy postaví stroj, jenž by se mohl postavit modelu Brabus Rocket s výkonem 730 koní odvozenému z modelu Mercedes - Benz CLS první generace...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme nového nástavce předního nárazníku, který navíc může být opatřen denními světly z LED z tmavými, nebo chromovanými rámečky, dále pak dekoračních panelů za předními blatníky, prahových obkladů, decentního spoileru na víku zavazadlového prostoru nebo modifikovaného zadního nárazníku, jenž byl upraven tak, aby elegantně pojal koncovky sportovního výfukového traktu. Na výběr je hned šest řad nových litých ráfků s průměrem od 17 do 20 palců. Ve svém největším provedení kola obouvají pneumatiky Pirelli, nebo Yokohama s rozměry 255/30 ZR 20 vpředu a 305/25 ZR 20 vzadu. Interiér může být zdoben novým sportovním volantem a širokou škálou kvalitních čalounických materiálů od kůže po Alcantaru a opatřen doplňky z různých druhů dřeva, hliníku nebo uhlíkových kompozitů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka výkonových vylepšení začíná modelem CLS 250 CDI BlueEfficiency, jehož čtyřválci s objemem 2,1 l Brabus přidává 31 koní na výsledných 235 koní (173 kW) a točivý moment zvýšený na 560 Nm. Pro šestiválec CLS 350 CDI BlueEfficiency jsou u Brabusu připraveny hned dva stupně ladění. V tom střízlivějším (Eco) narostl točivý moment ze standardních 620 na výsledných 690 Nm, jež jsou k mání v rozmezí od 1 600 do 2 400 ot./min., nicméně výkon zůstal nezměněn. Verze „Sport“ navíc nabídne výkon zvýšený z výchozích 265 koní (195 kW) až na 313 koní (230 kW), což tomuto „naftožroutovi“ umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 5,9 s a dosáhnout rychlosti elektronicky omezené na obligátních 250 km/h. Pro všechny tyto varianty je k mání nový a již výše zmíněný výfukový trakt, jenž údajně vylepšuje akustický projev motoru. Pro adekvátní zlepšení jízdních vlastností Brabus nabízí řadu různých nastavení pružin a tlumičů a snížení světlé výšky o 30 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 57 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků