Mercedes CLS 63 AMG: vrcholné CLS je venku

Bublající přeplňovaný V8, karoserie stylu čtyřdveřového kupé a znaky AMG. To je horká německá novinka z Los Angeles.

Nese plný název Mercedes-Benz CLS 63 AMG a připravena byla pro rok 2011. Pod kapotou ukrývá vidlicový osmiválec s objemem 5,5 l, jenž dává díky dvojitému přeplňování výkon 525 koní (386 kW) a točivý moment plných 700 Nm. Pokud si ovšem připlatíte za paket Performance, poskočí tyto hodnoty až na 558 koní (410 kW), resp. 800 Nm, což už jsou na čtyřdveřové kupé velmi působivé hodnoty. V obou případech na něj navazuje sedmistupňová převodovka MCT. Podobně zajímavé jsou také dynamické parametry, z klidu na 96 km/h vozy zrychlí za 4,4, resp. 4,3 s a nejvyšší rychlost 250 km/h posunuje Performance Package na 300 km/h.

Podle amerických norem spotřebuje Mercedes-Benz CLS63 AMG v průměru 14,7 l/100 km ve městě a 11,2 l/100 km na dálnici, což znamená zlepšení o 33 % v porovnání s dosavadní generací. Část tohoto pokroku jde na vrub také použití moderní převodovky, jež se oproti dosavadní praxi obejde již bez ztrátového měniče točivého momentu, v kombinaci se soustavou start-stop, která automaticky zháší motor po zastavení v případě, že se volič převodovky nachází v poloze C (Controlled Efficiency). V tomto režimu je vše přizpůsobeno ekonomické jízdě, vůz řadí na vyšší stupeň co nejdříve a rozjíždí se na „dvojku“.

Věci se začnou dít teprve v programech S (Sport), S+ (Sport Plus) a M (Manual). V těchto módech je naopak vše zaměřeno na co nejlepší dynamiku, zatímco start-stop systém je odpojen. Řídicí jednotka motoru navíc na velmi krátkou a přesně definovanou dobu dokáže přerušit zapalování, což má zaručit rychlejší změny převodů než kdykoli před tím. Součástí výbavy je také soustava Race Start pro kontrolovaný a maximálně dynamický start z místa. Pérování a ovládání vozu se také citelně zlepšilo díky použití elektronicky řízených tlumičů AMG Adaptive Suspension, nové přední nápravy a elektrohydraulického posilovače řízení. Řidič může skrze tlačítka volit ze tří režimů tlumení s názvy Comfort, Sport a Sport Plus.

Pokrok byl zaznamenán rovněž v otázce bezpečnosti, pro řidiče by měla pracovat celá soustava nejmodernějších prvků zaměřených na eliminaci rizika havárie. Do paketu Driver Assistance patří například hlídání mrtvého úhlu zrcátek nebo varování před nechtěným opuštěním zvoleného jízdního pruhu. Na všech čtyřech kolech se nacházejí výkonné brzdy s rozměrnými odvrtávanými kotouči prosvítající skrze specifická devatenáctipalcové litá kola. Ke snížení hmotnosti Mercedes-Benz CLS63 AMG přispívá řada dílů vyrobených z hliníkových slitin namísto oceli, za lehkého materiálu jsou například dveře, kapota, přední blatníky a škála komponent podvozku.

Mercedes-Benz CLS63 AMG by se měl začít prodávat na počátku příštího léta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz CLS 63 AMG
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků