Mercedes CL65 AMG 2011: vrcholné „céelko”

Ze Stuttgartu přichází informace o novém provedení vrcholné verze velkého kupé CL. Jeho motor má spoustu litrů, válců, turb i koní.

Mercedes-Benz uvádí model CL65 AMG pro modelový rok 2011, který se v porovnání s modelovým rokem předchozím vyznačuje pouze drobnými modifikacemi. Podobně nepatrné jsou rovněž rozdíly mezi ním a levnějším provedením Mercedes-Benz CL63 AMG. Oproti tomu zaznamenáme snad jen chromovanou lištu ve spodní části předního nárazníku (u CL63 AMG je černá), podobně chromovaný střed difuzoru v zadním nárazníku, nápisy V12 Biturbo na předních blatnících nebo dva páry chromovaných koncovek výfuků.  

Zatímco se Mercedes CL63 AMG, který jsme vám představili na tomto místě, může pochlubit zbrusu novým osmiválcem s přeplňováním dvěma turbodmychadly, prestižní CL65 AMG se musí spokojit s dosavadním šestilitrovým dvanáctiválcem. I přes svoji poněkud obstarožní konstrukci však model CL65 AMG nabízí stále působivé parametry. Výkon dosahuje 621 koní (463 kW) při 4 800 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou rovných 1 000 Nm dostupnou v rozmezí od 2 000 do 4 000 ot./min. 

Tyto mírně navýšené parametry vedou k akceleraci z klidu na 96 km/h za 4,2 s, což je o 0,2 s kratší doba než dosud, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 300 km/h. Vozy Mercedes CL63 AMG a CL65 AMG v úpravě pro modelový rok 2011 se do evropských showroomů dostanou během letošního listopadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes CL65 AMG 2011
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků