Mercedes CL facelïft: zapomeňte na S Coupe

Mercedes představil v Goodwoodu své rozsáhle modernizované kupé CL pro modelový rok 2011. Ke změně jména ale nakonec nedošlo.

Že Mercedes chystá facelift velkého kupé CL není už nějaký ten pátek žádným tajemstvím. Vždyť už v březnu jsme vám ukázali jen minimálně maskovaný protoytp a v půli června dokonce první oficiální snímek, který se omylem přecasně objevil na webu automobilky. V obou případech jsme však mysleli, že se změnou vzhledu dojde i ke změně jména na S Coupe neboli kupé třídy S. To se ovšem nestalo a Mercedes nám tak nyní prezentuje stále CL, jen s přídomkem 2011 a důkladným, zejména technickým „faceliftem”.

Ukázal jej přitom na letošním ročníku Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který se stal místem několika významných premiér, jež pocházejí vesměs ze segmentu drahých a rychlých automobilů. Kulisy 150 000 návštěvníků a desítek unikátních sportovních a závodních automobilů minulosti, to je to pravé prostředí k prezentaci exkluzivních novinek současnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled si všimneme přepracované přídě s novou maskou chladiče, upravených nárazníků nebo nových sdružených světlometů s vestavěnými svítilnami složenýmí z LED pro denní svícení. Z LED jsou sestaveny též přední mlhovky a najdeme je rovněž v modifikovaných zadních světlometech, pod nimiž září upravené koncovky nového výfukového traktu

Při pohledu do interiéru je jasné, že se zde toho snad kromě jiných dekorů nezměnilo. V rámci této modernizace si do Mercedesu CL našla cestu řada pokrokových elektronických systémů. Patří mezi ně Active Lane Keeping Assist s varováním před opuštěním jízdního pruhu, Active Blind Spot Assist hlídající slepé úhly, Night View Assist Plus pro větší bezpečnost v nočním provozu nebo Active Body Control se stabilizací proti bočnímu větru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Facelift karoserie lze považovat za decentní, více ale novinek najdeme pod kapotou. Model CL550 4Matic je poháněn novým, přímovstřikovým osmiválcem BlueDIRECT s objemem 4,6 l, výkonem 435 koní (320 kW) a točivým momentem až 700 Nm, jenž robustnímu vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 4,9 s. Pokud je vám osm válců málo, máte k dispozici typ CL600 s dvojitě přeplňovaným dvanáctiválcem o objemu 5,5 l, výkonu 517 koní (380 kW) a točivém momentu 829 Nm, který z klidu na 96 km/h zrychlí za 4,5 s.

Sportovněji smýšlející řidiči pak sáhnou po typu CL63 AMG, nebo CL65 AMG. První z nich disponuje novým osmiválcem 5,5 l s dvojicí turbodmychadel, výkonem 544 koní (400 kW) a točivým momentem 800 Nm. Na vrcholu nabídky pak stojí model CL65 AMG s modifikovaným dvanáctiválcem naladěným na 621 koní (463 kW) a 999 Nm.

Inovované CL by se na trhu mělo objevit s letošním podzimem. Jak moc se změny dotknou ceníku, to zatím nevíme, ale žádné zemětřesení nelze očekávat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz CL facelïft 2011
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků