Mercedes CL 500 Väth: posílení i bez turba

Nejen přeplňováním živ je tuner a společnost Väth si s atmosférickým plněním vystačila i tentokrát. I přes jisté stáří tohoto motoru...

Německá ladičská firma Väth patří k opravdovým specialistům na automobily Mercedes – Benz. Ačkoli o ní možná nebývá slyšet tolik jako třeba o Brabusu, jen během loňského roku představila hned pět svérázných a rozmanitých projektů. Jejich rozptyl je široký. Začíná u poměrně civilních sedanů Mercedes C250 CGI či Mercedes E350 CDI, pokračuje skutečně rychlými stavbami typu Mercedes V63RS a Mercedes SLK 55 AMG a končí „samohybnou tvrzí“ Mercedes G55 AMG s motorem posíleným na 680 koní. Nejnovějším projektem Väthu se stává robustní kupé Mercedes – Benz CL 500 generace C216.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A začněme rovnou drobnou perličkou: tento vůz není vybaven novým osmiválcem s dvojitým přeplňováním, objemem 4,6 l, výkonem 435 koní (320 kW) a točivým momentem 700 Nm, jakým disponuje standardní verze. Místo toho těží z předností staršího, atmosféricky plněného osmiválce, který se představil v roce 2007 pod kapotou tehdejšího provedení Mercedesu CL 500, přičemž z objemu 5,5 l dosahuje díky dílčím modifikacím znamenitého výkonu 460 koní (338 kW), nicméně hodnota nejvyššího točivého momentu 600 Nm se novému „turbomotoru“ alespoň blíží. Přesto jde o citelný posun z výchozích 388 koní (285 kW) a 530 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za zlepšeními výkonových parametrů stojí především přeprogramovaná řídicí jednotka, upravené vačkové hřídele, vylepšené sání a instalace nového výfukového traktu, na němž jsou svody, katalyzátory a tlumiče vyrobeny z nerezové oceli. Omezovač rychlosti byl posunut na 290 km/h, Väth použil také dodatečné chladiče paliva a motorového oleje. Zvenčí si na voze všimneme decentní sady aerodynamických doplňků včetně „lízátka“ pod předním nárazníkem, výrazného difuzoru v zadním nárazníku nebo odtahové hrany na víku zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro zlepšení stability a jízdních vlastností u Väthu sáhli k použití stavitelného pérování a výkonnější brzdové soustavy. Dvacetipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 245/30 ZR20 vpředu a 285/25 ZR20 vzadu. K okrášlení interiéru Väth připravil doplňky z uhlíkových kompozitů v několika barvách povrchové úpravy, nové volanty, semišové koberečky se svým logem a přepracovaný tachometr s cejchováním do 360 km/h. Zřejmě „pro strýčka Příhodu“… 

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků