Mercedes chystá řadový šestiválec pro třídu E, tříválec pro třídu C

Automobilka Mercedes-Benz se vrátí k řadovým šestiválcům. Stát by se tak mělo v roce 2016, kdy se světu představí nová generace třídy E a právě ta bude první, kde se nový motor objeví. Tedy alespoň podle informací pocházejících ze zdrojů Autocaru

Jakkoliv to vypadá na první pohled překvapivě (Mercedes už pěkně dlouho sází na vidlicový šestiválec), důvody takového rozhodnutí nejsou nikterak složité. Nový motor bude vycházet z modulární platformy, což znamená, že řadu komponentů dostane také od něj odvozený čtyřválec i tříválec. Mercedes tímto způsobem chce snížit výrobní náklady. 

Testy | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Mercedes-Benz

Test Mercedes-Benz E 350 CDI kabriolet: nejsilnější diesel a plátěná střecha

Zatímco řadový šestiválec se představí v nové generaci třídy E, chystaný tříválec by se měl objevit o rok později v kombinaci s třídou C. Opakem pro tento model se stane vrcholné C AMG, které bude mít pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu čtyř litrů. Spolu s novými motory Mercedes chystá také devítistupňový automat.  

Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků