Mercedes C63 AMG: facelift i pro „drsoně”

Také rychlý sedan Mercedes-Benz C63 AMG prošel pro rok 2011 faceliftem. Jeho motor se nezměnil, převodovka ano.

V přiložených snímcích vidíte omlazenou verzi modelu Mercedes-Benz C63 AMG, jenž i nadále patří k posledním mohykánům, kteří nabízejí poctivou sílu „nefoukaných“, atmosférických koní. Před několika dny jsme vám představili poslední omezenou sérii vycházející ještě ze stávajícího provedení C63 AMG, dnes už tu máme provedení nové.

Novinka se pochopitelně zařadí do seznamu premiér letošního ženevského autosalonu a bude k mání opět s karoseriemi sedan i kombi. Decentní úpravy designu jdou ruku v ruce s nově odladěným pérováním a dalšími dílčími změnami na mechanických skupinách. Na první pohled si všimneme prvků převzatých z faceliftu standardních verzí Mercedesu řady C, mezi které patří také nové přední světlomety tvarované v náznaku do „L“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové jsou též oba nárazníky, kapota vyrobená z hliníkové slitiny a svítilny pro denní svícení vestavěné v předním nárazníku. Za zmínku stojí také přepracovaná maska chladiče a nový vzhled litých ráfků. Žádné snímky interiéru zatím k dispozici nemáme, ale lze očekávat palubní desku z faceliftovaného standardního provedení okořeněnou specifickými prvky z programu AMG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak bylo řečeno výše, pro modelový rok 2012 si Mercedes-Benz C63 AMG zachoval původní atmosféricky plněný vidlicový osmiválec s objemem 6,2 l, výkonem 457 koní (336 kW) a točivým momentem 600 Nm. Novinkou se však stává sedmistupňová převodovka AMG, jež se má podílet na snížení spotřeby paliva zhruba o 10 %. Ta by měla v kombinovaném provozu činit 12 l/100 km u sedanu a 12,3 l/100 km u kombíku. Z klidu na 100 km/h s ní sedan C63 AMG zrychlí za 4,5 s, „užitková” varianta k tomuto výkonu potřebuje 4,6 s. K mání však bude také obvyklý paket AMG Performance, který výkon motoru zvýší na 487 koní (358 kW) a dobu potřebnou pro zrychlení 0 – 100 km/h sníží v obou karosářských verzích o 0,1 s. Pánové z divize AMG slibují také nově odladěné pérování a tlumení, jež se má podílet na zlepšení jízdních vlastností.

Modernizovaný model Mercedes-Benz C63 AMG se v prodejích objeví během letošního léta, změnu cen kvůli provedené modernizaci neočekáváme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C63 AMG 2011
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků