Mercedes C63 AMG: facelift i pro „drsoně”

Také rychlý sedan Mercedes-Benz C63 AMG prošel pro rok 2011 faceliftem. Jeho motor se nezměnil, převodovka ano.

V přiložených snímcích vidíte omlazenou verzi modelu Mercedes-Benz C63 AMG, jenž i nadále patří k posledním mohykánům, kteří nabízejí poctivou sílu „nefoukaných“, atmosférických koní. Před několika dny jsme vám představili poslední omezenou sérii vycházející ještě ze stávajícího provedení C63 AMG, dnes už tu máme provedení nové.

Novinka se pochopitelně zařadí do seznamu premiér letošního ženevského autosalonu a bude k mání opět s karoseriemi sedan i kombi. Decentní úpravy designu jdou ruku v ruce s nově odladěným pérováním a dalšími dílčími změnami na mechanických skupinách. Na první pohled si všimneme prvků převzatých z faceliftu standardních verzí Mercedesu řady C, mezi které patří také nové přední světlomety tvarované v náznaku do „L“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nové jsou též oba nárazníky, kapota vyrobená z hliníkové slitiny a svítilny pro denní svícení vestavěné v předním nárazníku. Za zmínku stojí také přepracovaná maska chladiče a nový vzhled litých ráfků. Žádné snímky interiéru zatím k dispozici nemáme, ale lze očekávat palubní desku z faceliftovaného standardního provedení okořeněnou specifickými prvky z programu AMG.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak bylo řečeno výše, pro modelový rok 2012 si Mercedes-Benz C63 AMG zachoval původní atmosféricky plněný vidlicový osmiválec s objemem 6,2 l, výkonem 457 koní (336 kW) a točivým momentem 600 Nm. Novinkou se však stává sedmistupňová převodovka AMG, jež se má podílet na snížení spotřeby paliva zhruba o 10 %. Ta by měla v kombinovaném provozu činit 12 l/100 km u sedanu a 12,3 l/100 km u kombíku. Z klidu na 100 km/h s ní sedan C63 AMG zrychlí za 4,5 s, „užitková” varianta k tomuto výkonu potřebuje 4,6 s. K mání však bude také obvyklý paket AMG Performance, který výkon motoru zvýší na 487 koní (358 kW) a dobu potřebnou pro zrychlení 0 – 100 km/h sníží v obou karosářských verzích o 0,1 s. Pánové z divize AMG slibují také nově odladěné pérování a tlumení, jež se má podílet na zlepšení jízdních vlastností.

Modernizovaný model Mercedes-Benz C63 AMG se v prodejích objeví během letošního léta, změnu cen kvůli provedené modernizaci neočekáváme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C63 AMG 2011
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků