Mercedes C63 AMG Edo: když hodně není dost

Společnost Edo Competition připravila sadu zlepšováků pro beztak bestiální model C63 AMG. Přibyla mu i pěkná porce koní navíc.

Edo Competition se proslavilo svými modifikacemi exkluzivních automobilů, nyní na sebe upozornilo vylepšeným sedanem Mercedes-Benz C63 AMG. Divize AMG je sice známá svojí posedlostí výkonnými motory, Edo však posunuje laťku ještě výše.

Základem sady úprav je modifikace vidlicového osmiválce s objemem úctyhodných 6,3 l. Ten dává v základním nastavení AMG výkon 457 koní a točivý moment vrcholící hodnotou 600 Nm. U Eda instalovali nové vzduchové filtry, přepracovali řídicí jednotku, ale především zastavěli zcela nový výfukový trakt ze závodními katalyzátory a řádně vylepšeným zvukem. Výsledky jsou znamenité: výkon poskočil na 555 koní a točivý moment narostl na 680 Nm. A považte, to vše z motoru s atmosférickým plněním, žádný kyslíkový doping. Objem zkrátka ničím nenahradíš. Ale to už jsem někde slyšel...?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Takový potenciál by bylo škoda škrtit omezovačem nejvyšší rychlosti. U Eda jej odpojili a upravený Mercedes jede až 320 km/h, přičemž z klidu na 100 km/h zrychlí za 4,3 s.

Zvenčí tento vůz bezpečně poznáte podle devatenáctipalcových, černě lakovaných litých ráfků. Ty nazouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup, jež mají za úkol bezpečně přenášet na vozovku ohromný točivý moment. Vpředu mají rozměr 235/35 19, vzadu pak rovnou 265/30 19. Uvnitř dostal tento Mecedes několik nových doplňků, ale především speciální kožené čalounění.

Pokud vás tato úprava zaujala, Edo vám ji jistě rádo předvede v praxi ve svém sídle v německém Ahlenu. O přesnou cenu si ale musíte napsat nebo zavolat sami...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C63 AMG Edo Competiton
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků