Mercedes C63 AMG DR 520: na svatbu i pohřeb

Britský dealer vozů Mercedes-Benz představil limitovanou edici vozů třídy C. Vychází z vrcholného AMG a nabízí tvář Dr. Jekylla i Mr. Hyda.

Série se jmenuje DR 520 a dostupná bude v karosářských verzích sedan i kombi. Nový název napovídá, že se zákazníci mohou těšit na 520 britských plnokrevníků, zřejmě tedy 369 kW, zatímco točivý moment vrcholí hodnotou 650 Nm. Je třeba zároveň předeslat, že podobné „omezené edice“ zpravidla přidávají jen spoilery a větší kola, zatímco výkon zůstává obvykle nedotčen. A ještě něco. Řeč je o „britských“, tedy „brzdových“ koních (bhp), takže ve skutečnosti jich bude jen nějakých 507. Tak či onak, standardní model C 63 AMG dává 336 kW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale nechme metrologických disputací, sedan zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,1 s, zatímco kombík je o 0,1 s pomalejší, nejvyšší rychlost obou verzí je elektronicky omezena na 301 km/h. Vozy ze série DR520 disponují sadou AMG Performance Pack Plus sestávající z kovaných pístů, nových ojnic, vylepšeného klikového hřídele a posílených brzd s rudě lakovanými třmeny. A sedan se navíc vyznačuje decentním zadním spoilerem z uhlíkových kompozitů.

Tak. A v tiskové zprávě, tentokrát opravdu nepsané zrovna dobře, zjišťujeme, že AMG Performance Pack Plus zvyšuje výkon motoru o 30 koní, což je nahony vzdáleno údajnému posílení o 60 bhp. Z toho plyne, že model DR520 má nejspíš sadu AMG Performance Pack Plus, plus ale nějaké další posílení, o čemž však není nikde zmínka. Chuck Norris se v tom vyznej.

Ale pojďme dovnitř. V interiéru najdeme sportovní sedadla čalouněná Alcantarou s kontrastním stehováním, s níž korespondují také obklady palubní desky a dveří. Nevšimnout si nelze volantu z paketu AMG Performance. A abychom nezapomněli na zevnějšek - lakování bude výhradně matově bílé a matově černé. Litá kola, maska chladiče a odznaky mají být opatřeny temně titanovým povrchem.

Tato série bude omezena na 20 jednotek a pořídit je bude možno za příplatek 9 995 liber nad cenovku standardního modelu C 63 AMG, a sice pouze v dealerství Brooklands v hrabství Surrey. Sedan tak bude ve výsledku začínat na 62 430 a kombík na 63 680 librách včetně daní.

Na závěr si můžeme jen postesknout, že v Británii může takovou sérii nabídnout jediný dealer, u nás během historicky krátké chvíle neprodá dvacet C63 AMG v jakémkoli provedení ani český dovozce...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C63 AMG DR 520
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků