Mercedes C63 AMG Coupe: M3 po krku?

Mercedes – Benz zakončuje modernizaci své řady C prezentací nejostřejší varianty C63 AMG Coupe. (+ 2x video a 40 foto)

Předpoklady se potvrdily, takže Mercedes – Benz právě odhalil sportovní verzi C63 AMG, jež se stane vlajkovou lodí jeho řady C. Pro nový modelový rok zásadně přepracovaný Mercedes – Benz C Class s karoseriemi sedan a kombi jsme vám představili již na konci loňského prosince a verze Mercedes C Coupe na sebe nenechala dlouho čekat. Nyní přijíždí špičkové provedení C63 AMG Coupe, které nabídne výkon až 487 koní a zaútočí především na konkurenci v podobě BMW M3 (420 koní) a Audi RS5 (450 koní). Nový Mercedes C63 AMG přebírá z varianty sedan známý, atmosféricky plněný osmiválec s objemem 6,2 l (zvláštní, „turbošílenství“ tuto společnost dosud nepostihlo!).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvidíme, jak se tomuto „céčku“ povede a zda si v otázce jízdních vlastností na již poměrně obstarožní BMW M3 „sáhne“. Výkonový potenciál by k tomu mělo. Stejně jako sedan, také kupé C63 AMG bude k mání ve dvou výkonových verzích. Ta základní nabídne výkon 457 koní (336 kW při 6 800 ot./min. a točivý moment 600 Nm při 5 000 ot./min., což vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,5 s a dosáhnout elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Za příplatek bude k mání paket AMG Development, který ponechá špičku točivého momentu na původní hodnotě, ale výkon posune až na 487 koní (358 kW), a zároveň zkrátí dobu potřebnou pro akceleraci z 0 na 100 km/h o 0,1 s a zvýší limit omezovače rychlosti na 280 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes C63 AMG Coupe bude k mání výhradně v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift MCT, jež nabízí jízdní režimy C (Controlled Efficiency), S, S+ a M a točivý moment přenáší na kola zadní nápravy. Ve dvou posledně jmenovaných stupních prý rychlostní skříň řadí za 100 milisekund. Funkce Race Start má dát „řidiči možnost vyzkoušet akcelerační schopnost vozu v celé její nádheře“. Podvozek dostal zesílená ramena, stabilizátory s větším průřezem a rozšířený rozchod kol na obou nápravách. Na první pohled si všimneme upraveného předního spoileru, výrazného difuzoru v zadním nárazníku, odtahové hrany na víku zavazadlového prostoru, hliníkové kapoty nebo specifických denních světel z LED. Osmnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 235/40 R18 vpředu a 255/35 R18 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér posledního kupé ze Stuttgartu se pak vyznačuje především zcela novými sportovními sedadly, specifickým čalouněním a tříramenným volantem se zploštěním nejen ve spodní, ale také v horní části věnce, který byl převzat z modelu CLS 63 AMG. A známe již také evropské ceny vozů C63 AMG. Nejlevnějším je sedan, který vás v přepočtu přijde na 1 746 000 Kč, následují výše popisované C63 AMG Coupe (1 776 000 Kč) a C63 AMG kombi (1 808 000 Kč). Zaváděcí série C63 Coupe Edition 1 stojí 1 890 000 Kč. Za paket AMG Performance se u kupé a sedanu připlácí zhruba 175 000 Kč, u kombíku pak „jen“ 158 000 Kč. Prodeje nového provedení Mercedes – Benz C63 AMG Coupe budou v Evropě zahájeny letos v červnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek


 

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků