Mercedes C63 AMG Coupe: M3 po krku?

Mercedes – Benz zakončuje modernizaci své řady C prezentací nejostřejší varianty C63 AMG Coupe. (+ 2x video a 40 foto)

Předpoklady se potvrdily, takže Mercedes – Benz právě odhalil sportovní verzi C63 AMG, jež se stane vlajkovou lodí jeho řady C. Pro nový modelový rok zásadně přepracovaný Mercedes – Benz C Class s karoseriemi sedan a kombi jsme vám představili již na konci loňského prosince a verze Mercedes C Coupe na sebe nenechala dlouho čekat. Nyní přijíždí špičkové provedení C63 AMG Coupe, které nabídne výkon až 487 koní a zaútočí především na konkurenci v podobě BMW M3 (420 koní) a Audi RS5 (450 koní). Nový Mercedes C63 AMG přebírá z varianty sedan známý, atmosféricky plněný osmiválec s objemem 6,2 l (zvláštní, „turbošílenství“ tuto společnost dosud nepostihlo!).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvidíme, jak se tomuto „céčku“ povede a zda si v otázce jízdních vlastností na již poměrně obstarožní BMW M3 „sáhne“. Výkonový potenciál by k tomu mělo. Stejně jako sedan, také kupé C63 AMG bude k mání ve dvou výkonových verzích. Ta základní nabídne výkon 457 koní (336 kW při 6 800 ot./min. a točivý moment 600 Nm při 5 000 ot./min., což vozu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,5 s a dosáhnout elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. Za příplatek bude k mání paket AMG Development, který ponechá špičku točivého momentu na původní hodnotě, ale výkon posune až na 487 koní (358 kW), a zároveň zkrátí dobu potřebnou pro akceleraci z 0 na 100 km/h o 0,1 s a zvýší limit omezovače rychlosti na 280 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes C63 AMG Coupe bude k mání výhradně v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou AMG Speedshift MCT, jež nabízí jízdní režimy C (Controlled Efficiency), S, S+ a M a točivý moment přenáší na kola zadní nápravy. Ve dvou posledně jmenovaných stupních prý rychlostní skříň řadí za 100 milisekund. Funkce Race Start má dát „řidiči možnost vyzkoušet akcelerační schopnost vozu v celé její nádheře“. Podvozek dostal zesílená ramena, stabilizátory s větším průřezem a rozšířený rozchod kol na obou nápravách. Na první pohled si všimneme upraveného předního spoileru, výrazného difuzoru v zadním nárazníku, odtahové hrany na víku zavazadlového prostoru, hliníkové kapoty nebo specifických denních světel z LED. Osmnáctipalcové lité ráfky obouvají pneumatiky o rozměru 235/40 R18 vpředu a 255/35 R18 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér posledního kupé ze Stuttgartu se pak vyznačuje především zcela novými sportovními sedadly, specifickým čalouněním a tříramenným volantem se zploštěním nejen ve spodní, ale také v horní části věnce, který byl převzat z modelu CLS 63 AMG. A známe již také evropské ceny vozů C63 AMG. Nejlevnějším je sedan, který vás v přepočtu přijde na 1 746 000 Kč, následují výše popisované C63 AMG Coupe (1 776 000 Kč) a C63 AMG kombi (1 808 000 Kč). Zaváděcí série C63 Coupe Edition 1 stojí 1 890 000 Kč. Za paket AMG Performance se u kupé a sedanu připlácí zhruba 175 000 Kč, u kombíku pak „jen“ 158 000 Kč. Prodeje nového provedení Mercedes – Benz C63 AMG Coupe budou v Evropě zahájeny letos v červnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek


 

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků