Mercedes C63: 600 koní a žádné turbo od MECu

Berlínská ladičská společnost MEC Design si vzala do prádla divoký sedánek od Mercedesu. A učinila jej ještě divočejším.

Řeč je pochopitelně o modelu Mercedes-Benz C63 AMG, který stále patří k těm nejzajímavějším „vlkům v rouše beránčím“, jaké lze mezi sedany střední třídy v současné době pořídit. MEC Design mu navíc dopřál řadu funkčních i vzhledových úprav, a tak si je pojďme projít.

Velký důraz kladli u MEC na zlepšení výkonových parametrů standardního vidlicového osmiválce s objemem 6 208 ccm (přesto je značen jako 6,3 l). Ty jsou znamenité již v sériovém odladění, neboť se vyznačují hodnotami 487 koní (358 kW) a 600 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V Berlíně instalovali nový výfukový trakt s vestavěnými závodními katalyzátory, jenž je vyroben z nerezové oceli, a to již od „paroží“ včetně. Obvyklý rozsah seznamu podobných konverzí doplňují nový program řídicí jednotky, sportovní vzduchový filtr a deaktivace omezovače nejvyšší rychlosti. Jízdní výkony vylepšeného vozu Mercedes-Benz C63 AMG neznáme, leccos však naznačí parametry jeho motoru. Ten dává výkon rovných 600 koní (441 kW) a točivý moment 700 Nm.

Na první pohled se konverze MEC Desing vyznačuje pouze decentními úpravami, mezi nimiž vynikají z uhlíkových kompozitů vyrobené lízátko pod předním nárazníkem, difuzor v zadním nárazníku a decentní odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru. Jednodílné lité ráfky MECxtremeIII s rozměrem 9x20 palců obouvají pneumatiky 235/30 ZR20 a pro patřičné „rozkročení“ vozu jsou doplněny distančními podložkami o síle 3 mm vpředu a 7 mm vzadu.

Ceny jednotlivých úprav zveřejněny nebyly, ale u MEC se vám i tímto údajem jistě rádi pochlubí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také v interiéru najdeme prvky vyrobené z uhlíkových kompozitů. Řeč je hlavně o spodní části čalounění boků předních sedadel (ostře s nimi však kontrastují standardní prahové lišty z obyčejného plastu), dveřích, středové konzoli, sportovním volantu a přístrojovém štítě. A zapomenout pochopitelně nelze na koberečky s logem MEC Designu…  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes C63 MEC Design
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek