Mercedes C63: 600 koní a žádné turbo od MECu

Berlínská ladičská společnost MEC Design si vzala do prádla divoký sedánek od Mercedesu. A učinila jej ještě divočejším.

Řeč je pochopitelně o modelu Mercedes-Benz C63 AMG, který stále patří k těm nejzajímavějším „vlkům v rouše beránčím“, jaké lze mezi sedany střední třídy v současné době pořídit. MEC Design mu navíc dopřál řadu funkčních i vzhledových úprav, a tak si je pojďme projít.

Velký důraz kladli u MEC na zlepšení výkonových parametrů standardního vidlicového osmiválce s objemem 6 208 ccm (přesto je značen jako 6,3 l). Ty jsou znamenité již v sériovém odladění, neboť se vyznačují hodnotami 487 koní (358 kW) a 600 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V Berlíně instalovali nový výfukový trakt s vestavěnými závodními katalyzátory, jenž je vyroben z nerezové oceli, a to již od „paroží“ včetně. Obvyklý rozsah seznamu podobných konverzí doplňují nový program řídicí jednotky, sportovní vzduchový filtr a deaktivace omezovače nejvyšší rychlosti. Jízdní výkony vylepšeného vozu Mercedes-Benz C63 AMG neznáme, leccos však naznačí parametry jeho motoru. Ten dává výkon rovných 600 koní (441 kW) a točivý moment 700 Nm.

Na první pohled se konverze MEC Desing vyznačuje pouze decentními úpravami, mezi nimiž vynikají z uhlíkových kompozitů vyrobené lízátko pod předním nárazníkem, difuzor v zadním nárazníku a decentní odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru. Jednodílné lité ráfky MECxtremeIII s rozměrem 9x20 palců obouvají pneumatiky 235/30 ZR20 a pro patřičné „rozkročení“ vozu jsou doplněny distančními podložkami o síle 3 mm vpředu a 7 mm vzadu.

Ceny jednotlivých úprav zveřejněny nebyly, ale u MEC se vám i tímto údajem jistě rádi pochlubí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Také v interiéru najdeme prvky vyrobené z uhlíkových kompozitů. Řeč je hlavně o spodní části čalounění boků předních sedadel (ostře s nimi však kontrastují standardní prahové lišty z obyčejného plastu), dveřích, středové konzoli, sportovním volantu a přístrojovém štítě. A zapomenout pochopitelně nelze na koberečky s logem MEC Designu…  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes C63 MEC Design
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků