Mercedes C Coupe útočí s decentní elegancí

Automobilka Mercedes – Benz předběžně představila kupéverzi své omlazené řady C. A na rozdíl od sedanu debutuje v Evropě.

Vůz vychází z nedávno modernizovaného sedanu Mercedes – Benz, který včetně varianty kombi prošel rozsáhlou modernizací pro modelový rok 2011. Ta se zaměřila nejen na omlazení vzhledu „Céčka“, ale také na vylepšení škály pohonných jednotek směrem k jejich větší hospodárnosti a ohleduplnosti k životnímu prostředí. Zatímco zmíněné varianty slavily svoji premiéru na letošním autosalonu v Detroitu, horká novinka v podobě odvozeného, dvoudveřového a čtyřmístného kupé se veřejnosti ukáže během nadcházejícího autosalonu v Ženevě. Připomeňme, že s modelem Mercedes – Benz C Class Coupe jste se mohli poprvé letmo setkat v zajímavém „vítacím“ promovideu připraveném v rámci reklamní prezentace na finále americké fotbalové ligy Super Bowl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak ostatně již název napovídá, novinka vychází z kompaktní řady Mercedes – Benz C Class a nahradit má nejen dosavadní kupé CLK, ale zároveň také kompakt CLC Sportscoupe. V modelové nabídce Mercedesu se usadí těsně pod vozy z řady E a pokusí se zaútočit zejména na konkurenční vozy BMW 3 Coupe a Audi A5. Na první pohled jsou v porovnání se sedanem patrny především více skloněné čelní sklo, pozvolně se svažující střecha a přepracovaná záď, zatímco příď až po patu sloupku A je takřka identická se sedanem a kombíkem. Na palubě pak najdeme vylepšenou palubní desku, čtveřici sportovně střižených sedadel a sklopné opěráky zadních sedadel pro zvětšení přepravního objemu. Pod karoserií se pak vyskytuje stejná jednotka, jakou najdeme u ostatních členů rodiny C Class.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro pohon nových kupé vyčlení v Evropě Mercedes tři zážehové a dva vznětové motory, přičemž všechny zahrnují přímé vstřikování paliva a soustavu řízeného zhášení motoru start/stop. Vyznavači nafty mohou zvolit některou z verzí čtyřválce s objemem 2,1 l a výkony 170 koní (125 kW) a 204 koní (150 kW). Pro milovníky benzínu je k mání přeplňovaný čtyřválec 1,8 l s výkony 156 koní (115 kW) a 204 koní (150 kW), ale také atmosféricky plněný vidlicový šestiválec naladěný na 306 koní (225 kW). Nejhospodárnějšími z modelů je typ C 220 CDI BlueEfficiency (tento přídomek nyní mají nyní již vlastně všechny verze řady C), který se v průměru spokojí se spotřebou 4,4 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 117 g/km. A to jsou poměrně solidní hodnoty.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 84 738 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Třídy M 2.987
Rok výroby: 2010
Stav: 152 626 km
Cena: 470 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 80 440 km
Cena: 186 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků