Mercedes C Coupe útočí s decentní elegancí

Automobilka Mercedes – Benz předběžně představila kupéverzi své omlazené řady C. A na rozdíl od sedanu debutuje v Evropě.

Vůz vychází z nedávno modernizovaného sedanu Mercedes – Benz, který včetně varianty kombi prošel rozsáhlou modernizací pro modelový rok 2011. Ta se zaměřila nejen na omlazení vzhledu „Céčka“, ale také na vylepšení škály pohonných jednotek směrem k jejich větší hospodárnosti a ohleduplnosti k životnímu prostředí. Zatímco zmíněné varianty slavily svoji premiéru na letošním autosalonu v Detroitu, horká novinka v podobě odvozeného, dvoudveřového a čtyřmístného kupé se veřejnosti ukáže během nadcházejícího autosalonu v Ženevě. Připomeňme, že s modelem Mercedes – Benz C Class Coupe jste se mohli poprvé letmo setkat v zajímavém „vítacím“ promovideu připraveném v rámci reklamní prezentace na finále americké fotbalové ligy Super Bowl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak ostatně již název napovídá, novinka vychází z kompaktní řady Mercedes – Benz C Class a nahradit má nejen dosavadní kupé CLK, ale zároveň také kompakt CLC Sportscoupe. V modelové nabídce Mercedesu se usadí těsně pod vozy z řady E a pokusí se zaútočit zejména na konkurenční vozy BMW 3 Coupe a Audi A5. Na první pohled jsou v porovnání se sedanem patrny především více skloněné čelní sklo, pozvolně se svažující střecha a přepracovaná záď, zatímco příď až po patu sloupku A je takřka identická se sedanem a kombíkem. Na palubě pak najdeme vylepšenou palubní desku, čtveřici sportovně střižených sedadel a sklopné opěráky zadních sedadel pro zvětšení přepravního objemu. Pod karoserií se pak vyskytuje stejná jednotka, jakou najdeme u ostatních členů rodiny C Class.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro pohon nových kupé vyčlení v Evropě Mercedes tři zážehové a dva vznětové motory, přičemž všechny zahrnují přímé vstřikování paliva a soustavu řízeného zhášení motoru start/stop. Vyznavači nafty mohou zvolit některou z verzí čtyřválce s objemem 2,1 l a výkony 170 koní (125 kW) a 204 koní (150 kW). Pro milovníky benzínu je k mání přeplňovaný čtyřválec 1,8 l s výkony 156 koní (115 kW) a 204 koní (150 kW), ale také atmosféricky plněný vidlicový šestiválec naladěný na 306 koní (225 kW). Nejhospodárnějšími z modelů je typ C 220 CDI BlueEfficiency (tento přídomek nyní mají nyní již vlastně všechny verze řady C), který se v průměru spokojí se spotřebou 4,4 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 117 g/km. A to jsou poměrně solidní hodnoty.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


 

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků