Automobilka Mercedes – Benz předběžně představila kupéverzi své omlazené řady C. A na rozdíl od sedanu debutuje v Evropě.
Vůz vychází z nedávno modernizovaného sedanu Mercedes – Benz, který včetně varianty kombi prošel rozsáhlou modernizací pro modelový rok 2011. Ta se zaměřila nejen na omlazení vzhledu „Céčka“, ale také na vylepšení škály pohonných jednotek směrem k jejich větší hospodárnosti a ohleduplnosti k životnímu prostředí. Zatímco zmíněné varianty slavily svoji premiéru na letošním autosalonu v Detroitu, horká novinka v podobě odvozeného, dvoudveřového a čtyřmístného kupé se veřejnosti ukáže během nadcházejícího autosalonu v Ženevě. Připomeňme, že s modelem Mercedes – Benz C Class Coupe jste se mohli poprvé letmo setkat v zajímavém „vítacím“ promovideu připraveném v rámci reklamní prezentace na finále americké fotbalové ligy Super Bowl.
Jak ostatně již název napovídá, novinka vychází z kompaktní řady Mercedes – Benz C Class a nahradit má nejen dosavadní kupé CLK, ale zároveň také kompakt CLC Sportscoupe. V modelové nabídce Mercedesu se usadí těsně pod vozy z řady E a pokusí se zaútočit zejména na konkurenční vozy BMW 3 Coupe a Audi A5. Na první pohled jsou v porovnání se sedanem patrny především více skloněné čelní sklo, pozvolně se svažující střecha a přepracovaná záď, zatímco příď až po patu sloupku A je takřka identická se sedanem a kombíkem. Na palubě pak najdeme vylepšenou palubní desku, čtveřici sportovně střižených sedadel a sklopné opěráky zadních sedadel pro zvětšení přepravního objemu. Pod karoserií se pak vyskytuje stejná jednotka, jakou najdeme u ostatních členů rodiny C Class.
Pro pohon nových kupé vyčlení v Evropě Mercedes tři zážehové a dva vznětové motory, přičemž všechny zahrnují přímé vstřikování paliva a soustavu řízeného zhášení motoru start/stop. Vyznavači nafty mohou zvolit některou z verzí čtyřválce s objemem 2,1 l a výkony 170 koní (125 kW) a 204 koní (150 kW). Pro milovníky benzínu je k mání přeplňovaný čtyřválec 1,8 l s výkony 156 koní (115 kW) a 204 koní (150 kW), ale také atmosféricky plněný vidlicový šestiválec naladěný na 306 koní (225 kW). Nejhospodárnějšími z modelů je typ C 220 CDI BlueEfficiency (tento přídomek nyní mají nyní již vlastně všechny verze řady C), který se v průměru spokojí se spotřebou 4,4 l/100 km a emisemi CO2 ve výši 117 g/km. A to jsou poměrně solidní hodnoty.